anoniem Geplaatst: 9 juni 2005 Delen Geplaatst: 9 juni 2005 Wat heb je precies nodig voor 'n lan-party met 3/4 personen? Ben 'n redelijke n00b op dit gebied dus vandaar... :lol: Kan je gewoon met zo'n internetkabeltje (direct connect) en daar een 'gesplitte'' vesie van lannen of heb je ook iets van 'n hub nodig ofzo? BVD! FTI :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2005 Met een router is dat het makkelijkst. Stop de kabel die van het modem komt in de WAN poort van een router. Verbindt de PC's met de LAN poorten en gamen maar. Heb je al een router? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2005 [quote:c8f2de4b34="JBS"]Met een router is dat het makkelijkst. Stop de kabel die van het modem komt in de WAN poort van een router. Verbindt de PC's met de LAN poorten en gamen maar. Heb je al een router?[/quote:c8f2de4b34] moet dat dan op internet aangesloten zijn? of kan je gewoon pc1-draad-router-draad-pc2 etc? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2005 Ik heb 't eigenlijk nooit geprobeerd, maar ik verwacht dat als je geen internet op de WAN poort aansluit het ook wel zal werken. Dus contact van PC naar PC. Vanaf de router gaat er dus een kabel naar elke PC. Dus 4 kabels bij het gebruik van 4 PC's. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2005 dus nodig: router (4poorts) kabeltjes netwerkkaart (dat wist ik dan weer wel!) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2005 [quote:ba5f2d56c8="FTI"]dus nodig: router (4poorts) kabeltjes netwerkkaart (dat wist ik dan weer wel!)[/quote:ba5f2d56c8]Umm... PC's? :P Wacht even tot iemand bevestigt dat dit werkt zonder internet. Ik test het zelf vanavond even als dan nog niemand gereageerd heeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2005 het moet wel werken. Je moet dan wel een router hebben die ook als switch kan dienen. Over het algemeen is dat wel het geval bij de routers/switches die je tegenwoordig kan kopen bij alle computershops. Je gebruikt dan alleen het router gedeelte niet maar alleen het switch gedeelte. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2005 je moet ergens minimaal (ook tevens maximaal) 1 switch of router/switch met dhcp mogelijkheid hebben de overige switches zijn alleen switch geen router switch en zonder dhcp mogelijkheid als je alles een vast ip adres geeft met de een dns naam kan je het volstaan met alleen switches bij ook internet aansluiting zou ik voor 1 router/switch en daaraan de volgende switches bij 4 of minder computers is alleen 1 switch of router/switch voldoende Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2005 Wil je het simpel doen, koop dan een (cheapo) router en zet dhcp aan, dan hoef je niet eens iets in te stellen want dan worden de ip-adressen automatisch toegewezen. Je kunt ook een switch kopen en op 1 pc een dhcp-serverprogrammaatje installeren. Internet is niet nodig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2005 Kijk voor de zekerheid ook nog even naar de stroom. Valt waarschijnlijk wel mee, maar als je toevallig een lichte stop hebt, en nog wat andere dingen op dezelfde groep, zou het wel eens kritisch kunnen worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2005 en of je genoeg ruimte en tafel ruimte heb. als ze allemaal met hun 19 inch monitoren komen en hun mega kasten. kan alleen een eettafel bijvoorbeeld toch tegenvallen. verder zorgen dat je genoeg versie's heb van een spel. 2 dezelfde serials wil nog wel eens probleem opleveren op een lan heb ik me laten vertellen. of dat waar is weet ik niet. zou je effe moeten uitzoeken. en als laatste een goede catering (of hoe je dat ook schrijft) is essentieel 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2005 Zorg ook allemaal voor een headset als je niet al het geluid door elkaar wilt horen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 Dat gaat allemaal wel lukken :D maar is dit iets (ok, sweex, maar klein budget he :P ) Dit: [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/105595?Landfilter=Ne[/url] of dit: [url]http://www.sweex.com/product.asp?pid=260[/url] of dit: [url]http://www.sweex.com/product.asp?pid=418[/url] (deze lijkt me een beetje overbodig (adsl modem etc, maar voor die 3poorts dingen...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 Het zijn drie verschillende dingen, 1 is een switch. 2 is een gigabit switch, overkill voor jouw gebruik. 3 is een gecombineerde modem router switch. Mogelijk bruikbaar, maar het modem moet wel werken op jouw aansluiting. Wat heb je nu al in huis? Modem? Al of niet met ingebouwde router? Ethernet of usb? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 ik heb nu 1 ethernet (das toch de aansluiting van zo'n netwerkkaart :oops: ?) modem, een zyxel prestige 650 r31 (die om de 50 min uitvalt) Maar kan ik dan (mijn vorige post) dat eerste ding kopen? Is dat goed genoeg? Gaat het dan werken? Of raden jullie mij iets anders aan? (liefst zo goedkoop mogelijk :wink: ) @JBS: en? werkte het? :) :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 [quote:77c309fa40="FTI"]@JBS: en? werkte het? :) [/quote:77c309fa40]Helemaal vergeten.. :oops: Heb 't net getest en het werkt. Ook al zit de WAN kabel er niet in, ik kan gewoon de overige PC's in het netwerk bereiken. Dit was te verwachten maar nu weet je 't zeker. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Volgens deze pagina is het een modem met ingebouwde router met één rj45 ehternet-aansluiting. Je zou dus aan een kale switch voldoende hebben. Nummer 1 van je lijstje. http://www.zyxel.com/product/model.php?indexcate=1023412455&indexcate1=1021877946&indexFlagvalue=1021873638 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 dus dan mijn modem icm nr 1 van mn lijstje? Zo ja: hoe verbind ik dat dan? want er zit maar 1 zo'n poort op? :-? En reactie JBS (bedankt :wink: !), kan ik dan ook ALLEEN dat nr 1 van mn lijstje kopen, zonder mijn modem te hoeven gebruiken? Snap het nog niet echt... :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Je prikt een netwerkkabel in je modem, en het andere uiteinde ervan in de switch. Als die een uplink poort heeft, prik je hem daarin. Vervolgens sluit je jouw computer weer met een netwerkkabel aan op de switch, evenals de andere lanpartygasten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 [quote:9f7a3d0b60="gerben"]Je prikt een netwerkkabel in je modem, en het andere uiteinde ervan in de switch. Als die een uplink poort heeft, prik je hem daarin. Vervolgens sluit je jouw computer weer met een netwerkkabel aan op de switch, evenals de andere lanpartygasten.[/quote:9f7a3d0b60] ok , dat is duidelijk, dit snap ik! :D Dan heb ik nog 2 vragen: 1. moet mijn modem dan op inet aangesloten zijn? 2. Kan het ook alleen met zo'n switch en zonder modem (JBS-style :P ) ? iig bedankt voor alle hulp en reacties! :D :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen