Ga naar inhoud

Benodigdheden LAN-Party

Aanbevolen berichten

[quote:c8f2de4b34="JBS"]Met een router is dat het makkelijkst. Stop de kabel die van het modem komt in de WAN poort van een router. Verbindt de PC's met de LAN poorten en gamen maar. Heb je al een router?[/quote:c8f2de4b34] moet dat dan op internet aangesloten zijn? of kan je gewoon pc1-draad-router-draad-pc2 etc?
Link naar reactie
je moet ergens minimaal (ook tevens maximaal) 1 switch of router/switch met dhcp mogelijkheid hebben de overige switches zijn alleen switch geen router switch en zonder dhcp mogelijkheid als je alles een vast ip adres geeft met de een dns naam kan je het volstaan met alleen switches bij ook internet aansluiting zou ik voor 1 router/switch en daaraan de volgende switches bij 4 of minder computers is alleen 1 switch of router/switch voldoende
Link naar reactie
en of je genoeg ruimte en tafel ruimte heb. als ze allemaal met hun 19 inch monitoren komen en hun mega kasten. kan alleen een eettafel bijvoorbeeld toch tegenvallen. verder zorgen dat je genoeg versie's heb van een spel. 2 dezelfde serials wil nog wel eens probleem opleveren op een lan heb ik me laten vertellen. of dat waar is weet ik niet. zou je effe moeten uitzoeken. en als laatste een goede catering (of hoe je dat ook schrijft) is essentieel 8)
Link naar reactie
Dat gaat allemaal wel lukken :D maar is dit iets (ok, sweex, maar klein budget he :P ) Dit: [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/105595?Landfilter=Ne[/url] of dit: [url]http://www.sweex.com/product.asp?pid=260[/url] of dit: [url]http://www.sweex.com/product.asp?pid=418[/url] (deze lijkt me een beetje overbodig (adsl modem etc, maar voor die 3poorts dingen...)
Link naar reactie
Het zijn drie verschillende dingen, 1 is een switch. 2 is een gigabit switch, overkill voor jouw gebruik. 3 is een gecombineerde modem router switch. Mogelijk bruikbaar, maar het modem moet wel werken op jouw aansluiting. Wat heb je nu al in huis? Modem? Al of niet met ingebouwde router? Ethernet of usb?
Link naar reactie
ik heb nu 1 ethernet (das toch de aansluiting van zo'n netwerkkaart :oops: ?) modem, een zyxel prestige 650 r31 (die om de 50 min uitvalt) Maar kan ik dan (mijn vorige post) dat eerste ding kopen? Is dat goed genoeg? Gaat het dan werken? Of raden jullie mij iets anders aan? (liefst zo goedkoop mogelijk :wink: ) @JBS: en? werkte het? :) :oops:
Link naar reactie
[quote:9f7a3d0b60="gerben"]Je prikt een netwerkkabel in je modem, en het andere uiteinde ervan in de switch. Als die een uplink poort heeft, prik je hem daarin. Vervolgens sluit je jouw computer weer met een netwerkkabel aan op de switch, evenals de andere lanpartygasten.[/quote:9f7a3d0b60] ok , dat is duidelijk, dit snap ik! :D Dan heb ik nog 2 vragen: 1. moet mijn modem dan op inet aangesloten zijn? 2. Kan het ook alleen met zo'n switch en zonder modem (JBS-style :P ) ? iig bedankt voor alle hulp en reacties! :D :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...