anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Delen Geplaatst: 8 juni 2005 Regelmatig of onregelmatig valt mijn internet verbinding weg. Niet als ik online ben. Wel als ik internet opstart dan moet ik regelmatig het modem aan en uit zetten (resetten,alcacetel) om weer verbinding te krijgen.(het is geen USB modem) Een nieuw modem aanschaffen of iets anders? Ik heb een router erbij en een planet comfort ADSL verbinding. Jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 Nieuwe firmware + configuratiefile mxstream downloaden. Dan modem resetten met resetknopje. Zodat alle instellingen eruit zijn. Zie handleiding voor procedure. Dan instellingen er opnieuw inzetten b.v. met behulp van configuratiefile. En dan weer proberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2005 is het eigenlijk erg als je je modem na elk internetgebruik uitzet (ADSL)? Want anders ben ik 'm nogal aan het mollen... :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2005 [quote:6fccd316ee="FTI"]is het eigenlijk erg als je je modem na elk internetgebruik uitzet (ADSL)? Want anders ben ik 'm nogal aan het mollen... :P[/quote:6fccd316ee] Routers en modems zijn 24 uurs apparaten. Uitzetten = resetten. Dus het is aan te raden modems en routers altijd aan te laten staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 ehh,, uitzetten is bij mij (draytek vigor 2600) niet resetten. Gisteravond ethernetkaart ingebouwd, dus alles uit. Modem was niet gereset. maar idd, zulke dingen horen gewoon 24/7 aan te staan evert Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 Aan- en uitzetten is meestal resetten MET behoud van de instellingen. Maar het is echt wel resetten. Ja ook dat bestaat :wink:. Resetten d.m.v. instelingen wissen gaat meestal via een apart knopje. Sorry voor de onduidelijkheid die is ontstaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 Je kunt je modem net zo vaak aan- en uitzetten als je wilt. De instellingen worden bewaard en gelden weer als ie wordt aangezet. Resetten gebeurt inderdaad via een apart, moeilijk bereikbaar, knopje dat je enige tijd moet indrukken. Daardoor verdwijnen de door jezelf ingevoerde instellingen en is het ding weer in de 'koopstaat'. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Aan/uitzetten bij een Speedtouch home (die oude dingen :P) die gekraakt zijn is _geen_ goed idee, dan ben je al je NAT binds ed kwijt... (dus daar is het wel een volledige reset ;)) Ah well start/uitvoeren telnet <enter> <password> :nat load <alt-f4> klaar :+ Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen