Ga naar inhoud

internet/telefoon/TV -providers

Aanbevolen berichten

Af en toe krijg ik van die aanbiedingen in de bus. Van KPN bijvoorbeeld en de lokale kabel-exploitant. (Eneco hier in regio Rotterdam.) Met het aanbod internet/telefoon/TV te kunnen leveren. In alle gevallen LIJK ik goedkoper uit te zijn doordat 3 abonnementsgelden 'samengaan'. Omdat er ook andere aanbieders zijn (al is voor mij onduidelijk welke) en deze gecombineerde paketten nog vrij nieuw zijn, weet ik echt niet waar ik op moet letten of waar ik onafhankelijke informatie kan vinden. Ik begrijp dat niemand zicht heeft op mijn telefoonkosten etc maar heeft iemand tips voor mij? Zijn er bijvoorbeeld addertjes onder het gras? Of hebben mensen al hele goede/slechte ervaringen?
Link naar reactie
Kijk goed of je hierbij geen extra kosten per minuut gebruik krijgt. Er zijn aanbiedingen die Extreem goedkoop zijn en dan blijkt het dat je bijv. extra voor telefoontikken moet betalen. Ook al staat er een "All In One" prijs Houd ook rekening met Internet Snelheid en Datalemiet. En natuurlijk wat voor sommige belangrijk is bewegingsvrijheid online. Sommige aanbieders hebben bepaalde opties gedisabled of gecrippled. Dit wil zeggen dat "gewone" gebruiker er geen last van heeft, maar de wat gevorderde gebruiker/P2P gebruiker er wel last van kan hebben.
Link naar reactie
Maak aan de hand van de aansluitkosten, beltarieven, je eigen belminuten (zie je nota's), etc. eens een overzicht voor de kosten van het eerste jaar [b:51416dfde2]én[/b:51416dfde2] van het tweede jaar aangezien er dan kosten als aansluiting wegvallen, maar vaak ook de kortingen ophouden te bestaan. Neem ook eens de moeite de voorwaarden daadwerkelijk te lezen en ga eens na hoe makkelijk/moeilijk je eventueel van ze af kan komen of iets kan wijzigen en hoe duur dat kan zijn. Oja, vaak lijken de belkosten heel laag of krijg je een hele grote belminutenvoorraad. MAAR die geldt dan bijvoorbeeld alleen als je naar nummers van dezelfde provider belt of tijdens bepaalde tijden, noem maar op. Check dat even. Addertjes zijn soms echt hele grote adders. Vandaar: lees goed, dan zie je ze wel. CB
Link naar reactie
Bedankt voor de tip, maar op dit moment kan ik er niet zo veel mee denk ik: De huidige kosten bepalen is niet zo lastig. Maar alle mogelijke aanbiedingen en dan nog voor elke aanbieder én de kosten én alle voorwaarden in kleine lettertjes moeten lezen, is nou juist de reden dat ik anderen probeer te raadplegen. Over 'moeite' gesproken, dit is toch geen doen? Om te beginnen; hoe kom ik erachter welke aanbieders van dit soort pakketten er zijn op de plek waar ik woon? Ik hoop eigenlijk dat 1 van de bekende tijdschriften hier binnenkort een volledig artikel aan besteedt, incl. de nadelen van elke vorm. (Had ik eigenlijk al verwacht.) Maar regionale verschillen in aanbieders maakt dit waarschijnlijk extra lastig. :(
Link naar reactie
Tja, dan doe je het toch niet. Het lijkt mij een kleine moeite om in korte tijd (hooguit 1 tot 2 uur) vele tientallen euro's per jaar te besparen (in die orde van grootte moet je denken), maar goed da's jouw keus. Zodra een tijdschrift iets heeft uitgezocht en vergeleken, is het allang weer veranderd voordat jij het tijdschrift in je bus hebt. Vergelijk het met de tijd dat adsl/kabel net 'in' raakte. Gigantisch veel aanbieders, wekelijks diverse prijzen, aanbiedingen en voorwaarden. Kijk eens bij de kabelaanbieders www.haalallesuitdekabel.nl, www.scarlet.nl, www.kpn.nl. en google: http://www.google.nl/search?biw=1003&hl=nl&q=tv+via+de+kabel&meta= Oja, stel dat er een vergelijkingssite is, dan zullen daar vast de adders niet allemaal in staan. Veelal worden de mogelijkheden (positief) en niet de onmogelijkheden (negatief) weergegeven net als de kosten voor een tweede jaar en de opzegtermijn etc... CB
Link naar reactie
Ja ik begrijp het.. En je hebt ook wel gelijk. En misschien dat de markt op dit vlak ook nog wat te veranderlijk is door nieuwigheid, zodat het zelfs voor voor de aanbieders zelf te lastig is om zichzelf duidelijk te presenteren. Ik zal binnenkort maar eens afgaan op de namen die ik ken van kabel/telefoon-exploitanten hier in de buurt. En alternatieven waarover ik anderen weleens heb gehoord zoals tele2. Maar, als het werkelijk om een paar tientjes gaat momenteel dan blijf ik waarschijnlijk bij de stabiliteit en addertjes die ik nu heb. Bedankt voor de info.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...