Ga naar inhoud

Zyxel icm Linksys?

Aanbevolen berichten

Ha allemaal, Ik heb Wanadoo ADSL icm de 'Zyxel / Prestige 650 H 31' modem/router. Als ik een extra wifikaartje aanschaf kan ik die Zyxel ook als draadloze router gebruiken. Dit wil ik echter niet. Ik wil een Linksys WRT54G aanschaffen, omdat ik dit makkelijker vind. Ik weet echter niet of dit mogelijk is, omdat de Zyxel ook al een router is. Heeft hier iemand ervaring mee en levert dit problemen op? Ik wil de WRT54G namelijk niet voor niets aanschaffen natuurlijk. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Hallo, Ik heb zelf adsl pro2 via bbned. met een Zyxel P660R-61C modem/gateway en daarnaast heb ik een linksys wrt54g draadloze router. Er van uitgaand dat de 650 modem/router min of meer gelijk is aan de 660. Zou je op de site van zyxel kunnen checken. Voor de installatie heb ik het volgende stappenplan uitgevoerd 1. sluit alleen de zyxel aan volgens de bijgeleverde beschrijving. 2. wijzig de instellingen zoals in de handleiding is aangegeven om op internet te komen. (inloggen=nee, mode=routing, encasulation=enet encap, multiplex=LLC, vpi=0 vci=35). Verder niets klooien met dhcp, nat of iets dergelijks. 3. nu kun je internet op. 4. wijzig vervolgens het tcp/ip adres en de dhcp startadres van de zyxel. (In het menu onder LAN.) fabrieks instelling is 192.168.1.1 (laatste kan ook 254 zijn). Omdat dit hetzelfde is als de linksys wijzigen in bijv. 192.168.4.1 Let op dit kan even duren voordat dit geaccepteerd is. Bij mij koste het twee pogingen van ca 30 seconden. 5. Zet spanning op de linksys en zorg dat deze terug staat op de fabrieks instellingen. Nog niet aansluiten. 6. Start vervolgens de linksys setup wizard cd op en volg de aanwijzigen. 7. Sluit dan de linksys aan volgens deze aanwijzingen. 8. En zie daar na enkel seconden alles geinstaleerd. Als dit allemaal gelukt is kun je via inloggen op de zyxel en linksys de instellingen bekijken, voor zover je geintresseert bent in de ip adressen dns servers, wans en lans, etc etc. En de benodigde beveiligingen instellen.
Link naar reactie
Hallo, Beide zijn inderdaad met hun eigen ip adres te benaderen en in te stellen. Ik gebruik normale netwerkkabel. dus geen crossover. Het aansluiten is niet zo moeilijk. Uiteindelijk van splitter naar zyxel van zyxel naar linksys en van linksys naar de netwerkkaart van de desktop. Als je de aansluitbeschrijvingen van beide apparaten volgt moet het lukken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...