Ga naar inhoud

Bandbreedte beperken op pc

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Sinds tijden speel ik al online spellen zoals Call of Duty United Offensive. Nu wil het echter dat ik "slechts" 512/256 internet heb, wat mijn pa niet wil verhogen. hier zit ik dus aan vast. Nu is dat makkelijk snel genoeg om mijn spelletjes te spelen, maar er is een probleem. Er zit nog een pc in het netwerk, die haast 24/7 bezet wordt gehouden door internettende broertjes (o.a. domme flash spelletjes en marktplaats). Als ik zit te gamen en iemand "browst" even naar een andere pagina, dan krijg ik direct ping999 omdat hij dan alle bandbreedte een momentlang krijgt. Ik wordt hier zo gefokt van dat ik een keer bijna iemand te lijf ben gegaan. Nu zoek ik een programmaatje om KEIHARD de bandbreedte te beperken op die pc. Tenminste, ik neem aan dat ik dat op die pc zal moeten installeren. Ik heb al een aantal progjes geprobeerd op mijn eigen pc als test maar telkens als ik bv 20 kb instel en ik download iets dan knalt ie zo naar de 50 kb dus het werkt gewoon niet. Wie heeft er een tip, kun je dit misschien gewoon in windows instellen. Oja de pc andere pc waarop de bandwith beperkt moet worden staat Xp home. Alvast heel erg bedankt! Grt, Lennard
Link naar reactie
Hoeft niet op de pc van je broertje, sterker nog, kan je beter niet doen (want dan heeft hij de mogelijkheid het er weer af te slopen.) Is typisch iets dat een router moet doen. Moet ie wel geschikt voor zijn, en dat vertelt de manual je... (misschien dat je mionder moet gamen als je er zo agressief van wordt ;-) )
Link naar reactie
Ik kan het nergens vinden in mijn router instellingen. Ik heb ook nogal een vage router ( Zyxel prestige 324) Mijn broertje kan toch niet vinden dat ik het erop zet, hij heeft het waarschijnlijk niet eens door. Verder wordt ik niet aggresief van Gamen, maar als het schokt wordt ik gefokt van me pc.... :p [quote:4e93139071="Mehmet"]Met een server PC kan het wel.[/quote:4e93139071] Ik heb WEL een server pc maar het internet loopt niet via die pc :P
Link naar reactie
Dat weet ik ook, maar mijn vader wil per sé die router houden vanwege de hardwarematige firewall die best getest was en blabla. Ik kan hier verder nix aan veranderen, dus plz niet gaan zeggen doe het zo en zo want ik mag dat helaas niet doen :cry: Lastig he, met meerdere mensen in een huis leven :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...