anoniem Geplaatst: 10 mei 2005 Delen Geplaatst: 10 mei 2005 Mijn internetverbinding wordt iedere minuut even een paar seconden compleet onderbroken (ik zie dit aan de in- en uitgaande stroom, zoals die door DU Meter wordt weergegeven). Dit verschijnsel is onafhankelijk van het gebruikte protocol (HTTP, FTP etc). Het "vreemde" is, dat het alleen onder WIN XP ontreedt. Op dezelfde PC treedt het verschijnsel niet op onder WIN 2000 (dual boot). PC: MSI KT3 Ultra (VIA KT333 chipset), AMD 1800+, 1 GB DDR333 RAM. Ik maak verbinding met internet via een 811b wireless setje (BenQ AWL700 router met de laatste firmware: 1.3.6 Beta-002, BenQ AWL300 USB netwerk adapter), Zyxel 650R31 modem op een Demon account (bbned). De Wireless Zero Configurator service is onder WIN XP geactiveerd. Ik maak gebruik van een 128 bit WEP key. Hoe kan ik deze periodieke onderbrekingen voorkomen? Vast bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2005 check effe [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=116631[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2005 het klopt wat rolb en wat in het aangegeven topic staat. Ik heb een el cheapo pcmia kaartje en daar stond in de RTFM dat ze je afraden om de zero config van XP te gebruiken. Dus heb ik me aan de rtfm gehouden en heb absoluut geen problemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2005 Ik meende dat ik dat allemaal al een keer geprobeerd had. Afijn. Ik heb het nog maar eens geprobeerd. WZC uitgezet, gedisabled etc. Voor de zekerheid nog maar eens gereboot en geconstateerd, dat ik dus echt geen internetverbinding meer had. De BenQ utility opnieuw geïnstalleerd. En .... Vette pech. De driver wordt wel geïnstalleerd en werkt ook correct. Echter wordt de BenQ configuratie utility niet geïnstalleerd. Dus kan ik de AWL300 USB adapter niet op de router configureren (kanaal, WEP key etc). De BenQ driver en WZC zitten elkaar ook niet in de weg. Met de BenQ driver weer gedeïnstalleerd blijf ik het probleem houden. Iemand nog goede ideeën? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen