anoniem Geplaatst: 9 mei 2005 Delen Geplaatst: 9 mei 2005 Ik heb een paar vraagjes over de wanadoo livebox. Wat zijn de ervaringen met de livebox? Kunnen er meedrere PC's op aangesloten worden met b.v. een hub? Of kan ik mijn huidige modem/router gebruiken (Etech ADST03)? Hoe is het bellen met de livebox? Mijn huidige abbo loopt bijna af dus ben snel op zoek naar reacties omtrend deze livebox. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2005 Is iedereen zo tevreden of zijn er geen gebruikers van de livebox op dit forum? :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2005 Ik heb zelf geen livebox, maar zag zaterdag wel een aflevering van Kassa en die was niet positief. Een product met behoorlijke opstart- problemen (ook volgens Wanadoo zelf) Nog niet aan beginnen lijkt me. link: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=1494971 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2005 (Nog) niet aan de livebox beginnen. De techniek is nog niet uitgekristalliseerd. Veel gebruikers die tijdenlang telefonisch niet bereikbaar zijn. Net zoals de helpdesk van Wanadoo. Wanadoo adviseert steeds om de stekker er maar even uit te trekken of de nieuwste firmware te installeren. Verder komen ze niet. Ze geven toe dat er nog geen probleemloze situatie is. Nou, als het bedrijf dat zelf zo zegt, betekent het dat het nog een zooitje is. Je neemt een fors risiko met de livebox, niet zozeer v.w.b. je computerverbinding als wel m.b.t. je telefonische bereikbaarheid. Zoals vorige schrijver al meldt: het consumentenprogramma Kassa besteedt hier al een paar weken aandacht aan. Je kunt dit nalezen op Vara\Kassa.... Zoek maar even. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2005 OK dat van Kassa zal ik eens opzoeken. Zijn er ook mensen die wel tevreden zijn of die andere ervaringen hebben. Als je nu naar livebox gaat heb je altijd nog KPN telefonie dus dat is op te vangen. 30 mei moet ik evt. me abbo opzeggen als ik bij de huidige provider weg wil dus vandaar mijn haast... :wink: Is er een alternatief evt. dat net zo goed is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2005 Mijn schoonouders hebben het...........Ik moet steeds (3X in 2 maanden) opdraven omdat de telefoon he niet doet. Als je een beetje technisch bent krijg je een hoop voor weinig geld. tot nu toe is het ff opnieuw instal doen en resetten van de livebox voldoende. Als de telefoon via livebox uitvalt is het kabeltje uit livebox halen en direct in het telefooncontact steken genoeg want je blijft gewoon bij de kpn je abbo houden! Ik zelf ga het ook aanvragen..... 4 mb snelheid plus gratis bellen voor nog geen 30 euro! en je kan je abbo bij de ptt verlagen naar belbudget, scheelt ook nog eens 9 euro. Betaal nu bij HCC 52.50 voor 3.3mb ............... BTW, bij m'n schoonouders is 10 euro in mindering gebracht voor het ongemak...Vond ik netjes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2005 Ik heb livebox gelijk eerste dag al problemen dat internet steeds uitvalt ik kan wel nog msn'en maar niet surfen. Denk dat het een DNS probleem is. Ik kan ook nix in de modem wijzegen behalve pproten opengooien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2005 [quote:61f13c59bc="Mehmet"]Ik heb livebox gelijk eerste dag al problemen dat internet steeds uitvalt ik kan wel nog msn'en maar niet surfen. Denk dat het een DNS probleem is. Ik kan ook nix in de modem wijzegen behalve pproten opengooien.[/quote:61f13c59bc] Die problemen had ik de eerst ook... De reden was omdat ik hier bij mezelf de pc van m'n schoonouders had voorzien van de software en in mijn netwerk had opgenomen. Nadat ik alle instellingen van de netwerkverbinding weer had gewijzigd in standaard ging het wel goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 ik heb er zelf ook aan zitten denken. maar ik heb er veel negatieve reacties over gehoord dat ik er vanaf zie. ik w8 eerst nog een jaartje tot alle kinderziektes eruit zijn en kijk dan wel of het werkt. Want als het werkt is het wel erg makkelijk en goedkoop. maar dat doet het nu nog niet dus ik pas nog even. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 Even een vrolijke noot. Ik heb in mijn omgeving dus ook goede berichten over de livebox gehoord. Dat de verbinding van wanadoo de laatste tijd wat problemen heeft daar heb ik nu ook last van met men basic abbo dus dat is verklaarbaar. De telefonie heeft eigenlijk volgens de meeste de meeste kinderziektes maar omdat de lijn nog zeker 6 mnd bij KPN blijft is effe switchen geen probleem. Ik ga er dus nu voor 90% wel voor. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen