anoniem Geplaatst: 7 mei 2005 Delen Geplaatst: 7 mei 2005 Ik heb een draadloze router (2) aangesloten via een modem/router (1). Router 2 heb ik een vast IP (10.0.0.7) gegeven en als gateway IP van de modem/router ingesteld. Router 2 is dus nu een access point. Een PC aangesloten op router 2. Dat werkt perfect. Dus [Provider]->[modem/router]->[draadloze router]->[PC] (en [laptop]). Met mijn laptop wil ik nu, via PC-card, draadloos verbinding maken. Ik vind een draadloos netwerk (die heet 'default'). Maar ik krijg er geen verbinding mee. Zelfs als ik alle stekkers uit router 2 trek, blijf ik 'default' zien. Dat lijkt me dus een buurman of zo. Nu wil ik dus weer in de setup van router 2, maar hoe benader ik die nu ? Voorheen had die een IP-adres (192.168.2.1), dat ik dus veranderd heb in 10.0.0.7. Via dat 192.168.2.1 kom ik er dus niet meer aan. Maar via 10.0.0.7 ook niet. Trouwens: Als ik de Pc-card uit de laptop haal, en er weer in doe, krijg ik te zien "verbinding met: default" en "Signaalsterkte Zeer zwak". Wie heeft een oplossing ?? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen