Ga naar inhoud

Gratis smtp server voor email?

Aanbevolen berichten

Wat dacht je van de mailserver van je provider? Als je je phpbb ergens anders ondergebracht hebt, zul je eens moeten informeren over het gebruik van hun mailserver. Het is namelijk zo dat open mailservers veelal gebruikt worden door spammers. Daardoor is het vaak alleen mogelijk om te relayen via een mailserver die binnen het eigen netwerk valt.
Link naar reactie
[quote:ed34d95b4a="Leo S"]Wat dacht je van de mailserver van je provider? Als je je phpbb ergens anders ondergebracht hebt, zul je eens moeten informeren over het gebruik van hun mailserver. Het is namelijk zo dat open mailservers veelal gebruikt worden door spammers. Daardoor is het vaak alleen mogelijk om te relayen via een mailserver die binnen het eigen netwerk valt.[/quote:ed34d95b4a] Php staat gewoon bij een webhost, sendmail ondersteuining kost echter geld. Relaying is geen probleem voor phpbb. Heb zelf even tijdelijk geprobeerd smtp server te hosten gelukkig geen errors op forum meer dan alleen in de mailafhandeling wel (server krijgt het niet doorgestuurd wel ontvangen maar daar gaat een ander topic over). Alles wat ik nodig heb is dus alleen een gratis smtp server die relaying niet heeft geblokkeerd.
Link naar reactie
[quote:e9ae201089="sdk"][quote:e9ae201089="Leo S"]Wat dacht je van de mailserver van je provider? Als je je phpbb ergens anders ondergebracht hebt, zul je eens moeten informeren over het gebruik van hun mailserver. Het is namelijk zo dat open mailservers veelal gebruikt worden door spammers. Daardoor is het vaak alleen mogelijk om te relayen via een mailserver die binnen het eigen netwerk valt.[/quote:e9ae201089] Php staat gewoon bij een webhost, sendmail ondersteuining kost echter geld. Relaying is geen probleem voor phpbb. Heb zelf even tijdelijk geprobeerd smtp server te hosten gelukkig geen errors op forum meer dan alleen in de mailafhandeling wel (server krijgt het niet doorgestuurd wel ontvangen maar daar gaat een ander topic over). Alles wat ik nodig heb is dus alleen een gratis smtp server die relaying niet heeft geblokkeerd.[/quote:e9ae201089] Ik denk niet dat je dat zo snel gaat vinden. Denk er alleen al aan dat je dat soort diensten kunt gebruiken om spam, pr0n en andere dingen te versturen. Alleen al het versturen van spam is strafbaar en dat zal zo'n dienst niet graag verantwoordelijk voor willen zijn denk ik.
Link naar reactie
wat een goeie gratis mailserver is is lansuite 602. ik heb hem in dit forum nog eens eerder aangeprijst als zijnde een goeie multifunctionele serverprogramma. www.fabstar81.com draait er nu op en ik ben eigelijk op dit moment bezig php te doorlinken in de server en ook dus een phpbb forum erin te installen. lukt nog niet echt, maar goed. de server is trouwens goed te beveiligen op allerlei manieren tegen spammers (de mail natuurlijk) en ook de admin kan je via een ip filter beveiligen. ik relay mail voor mijzelf, mn vriendin, mn ouders, zus, etc. je kan per user beveiligen, ip, range..alles het is goed beveiligd want per week wordt er wel paar keer geprobeerd mail te verzenden via mn server. het mislukt jammerlijk voor degene dus das mooi... was zelfs zo goed beveiligd dat ik zelf niet eens een mail eruit kon sturen naar 150 mensen tegelijk voor een enquete die ik wilde versturen :x
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...