Ga naar inhoud

Ik heb minder goede ervaring met Skype

Aanbevolen berichten

Ik zie hier doorgaans goede berichten over Skype. Ik gebruik het nu een paar weken en moet zeggen dat ik er helemaal niet stuk van ben. Ligt dat aan mijn 'omgeving'? Ik heb praktisch altijd veel tot soms heel erg veel last van vertragingen met alle problemen van dien. Gebruik de laatste versie van Skype. Op een alleszins snelle en met ruim geheugen laptop onder XP. Zowel met andere Skype gebruikers als via Skype-out naar vaste en mobiele aansluitingen. En gebruikmakend van of de microfoon en speakers van mijn laptop, maar ook met een USB telefoon en ook met een draadloze telefoon d.m.v. een 'internet phone adapter'. In alle gevallen heb ik nimmer 'full duplex'. Als er 'door elkaar' gepraat wordt valt het hele gesprek uit elkaar met haperingen/herhalingen/(dubbele) echo's en zo meer. Ikzelf heb een kabelaansluiting (doorgaans een snelheid van 2 tot 4 Mb) en de andere kant meestal ook ADSL (of dus een vaste of GSM aansluiting). Wie heeft een oplossing voor dit probleem? Gezien andere ervaringen begrijp ik niet waarom ik slechts een 'militair' gesprek kan voeren met "overs' en 'uits'.
Link naar reactie
[quote:0d5f1dc48a="Lodyx"]Probeer is een gewoon bestand te uploaden naar een 100mbits server en meld hier welke snelheid je daaruit haalt.[/quote:0d5f1dc48a] IK weet niet hoe je dat precies doet, maar ik ben ook panellid in een provideronderzoek en daarvoor doe ik regelmatig dergelijk tests (denk ik). Ik haal daar bij een theoretisch max upstreamsnelheid van 192 kbits/s doorgaans meer dan 186 kbits/s. Dat lijkt me niet verkeerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...