anoniem Geplaatst: 10 april 2005 Delen Geplaatst: 10 april 2005 Wie helpt mij op weg om volgende te snappen. Bij overgang naar ADSL via Scarlet komt het volgende ter sprake: Bij veel gestelde vragen o.a. Kan ik mijn huidige modem blijven gebruiken? Nee, voor deze dienst is een specifiek modem vereist. Het modem dat gratis wordt meegeleverd om uw huidige analoge of ISDN lijn om te zetten naar de Scarlet One analoge lijn, is de CopperJet 816 2P van Allied Data. Wat is er zo bijzonder aan dat ding dat ik mijn huidige modem/router-combinatie (E-tech 4-poorts) niet kan blijven gebruiken?? Zou er wel apart weer aangekoppeld kunnen worden. Ik zie op website van fabrikant alleen maar 816 [b:5af3f22f6e]zonder 2P [/b:5af3f22f6e] http://www.allieddata.com/asp/products_product.asp?menu=products&productid=63&brandid=14 en de datasheet ftp://ftp.allieddata.nl/public/Product_Info/xDSL_Products/CopperJet_816/Revision_3/Documentation/Datasheet_CJT816_v2.1.pdf maakt mij niet veel wijzer. Iemand een verhelderende verklaring voor een simpele ziel :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2005 Kan kloppen. Kan zijn dat het modem niet compatibel is met PPTP of PPoe. ADSL providers gebruiken 1 van die protocollen. En kijk ook ff naar het downstream limiet. De meeste ADSL modems hebben een downstream limiet van 8 Mbit. Er zijn misschien modems die bv een limiet van 4 Mbit hebben. Dus als je bij Scarlet qua downstream snelheid omhoog gaat is het misschien ff handig na te gaan of je oude modem die downstream aankan. Let wel op dat als je huidige modem wil houden dat je ten alle tijde zelf je instellingen moet instellen in het modem. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen of het gaat werken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2005 [quote:74e69b825f="roy_startpag"]Kan kloppen. Kan zijn dat het modem niet compatibel is met PPTP of PPoe. ADSL providers gebruiken 1 van die protocollen. En kijk ook ff naar het downstream limiet. De meeste ADSL modems hebben een downstream limiet van 8 Mbit. Er zijn misschien modems die bv een limiet van 4 Mbit hebben. Dus als je bij Scarlet qua downstream snelheid omhoog gaat is het misschien ff handig na te gaan of je oude modem die downstream aankan. Let wel op dat als je huidige modem wil houden dat je ten alle tijde zelf je instellingen moet instellen in het modem. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen of het gaat werken.[/quote:74e69b825f] Indien ik zou overstappen gaat snelheid naar beneden. Ik heb nu 1620 en dat heb [b:74e69b825f]ik[/b:74e69b825f] niet nodig voor die paar updates en wat internetradio (streaming) Dat modem wat ik heb staat op http://www.unet.nl/downloads/support/Unet_Etech_analoog_Firmware_Flash.pdf Die site beschrijft wel het flashen maar ik kan zo snel geen normale gebruiksaanwijzing vinden. Volgens mij zou het geen probleem"papoea's" mogen hebben :wink: Voor zover ik het begrijp Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2005 Niet helemaal...... het is belangrijk om te weten of die het goede protocol ondersteunt. PPPoE en PPTP zijn allebei protocollen die voor ADSL gebruikt worden. Welk protocol gebruikt wordt is per provider verschillend. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen