Ga naar inhoud

Router problemen


Aanbevolen berichten

'Soms schijnbaar zonder enige aanleiding' wil er inderdaad wel eens gereset moeten worden. Bij mij gebeurt dat ook, met name als ik mijn laptop een aantal keren in/uit de slaapstand heb gehad. Er is geen eenduiduidige verklaring voor te geven. De communicatie tussen netwerkkaart en router kan niet optimaal zijn, de verbinding router/modem naar het internet kan met een kwalitatief mindere verbinding te maken hebben, er kunnen storingen optreden ergens op 1 van de communicatielijnen (zoals andere elektronische apparatuur) etc. Je de instellingen van je router nog eens nalopen. Als die goed zijn en je hoeft niet elke dag meermaals te resetten, zou ik je geen zorgen maken. Er zijn ook autos die niet bij de eerste keer starten.
Link naar reactie
Ik maak dit ook mee met een Sitecom router: soms kan 't wekenlang goed gaan, dan ineens heeft-ie geen zin meer.... Oorzaak??? Soms wil een firmware update wel eens helpen, maar die van mij was nog vrij jong.... Het kan zelfs nog gekker: een bepaalde webpagina was op PC1 wel opvraagbaar, op PC2 met geen mogelijkheid. Na een reset was de pagina op beide machines opvraagbaar.... (N.b.: het betrof een 1e vraag, dus bij geen van beide PC's stond er al info in de Internet cache!) Mijn dochter heeft dezelfde router, maar dan een versie hoger en heeft nooit probelemen.
Link naar reactie
Ik had een E-tech ADSL router die steeds bleef hangen. Na lang zoeken bleek dat dit alleen gebeurde in combinatie met P2P software als Kaza(lite) en Emule. Veel goedkope routers hebben te weinig geheugen om alle sessies te verwerken die deze programma's gebruiken. Dit resulteert dan in een vastgelopen router. Alleen de duurdere routers met voldoende geheugen (zoals de draytek) hebben hier geen last van. Mijn oplossing was om de router te vervangen voor een simpele switch :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...