Ga naar inhoud

trage router

Aanbevolen berichten

In een forum op yabu.nl vond ik een tip om trage routers wat op te peppen: De maximale ip-sessies die deze adsl-router kan verwerken is standaard 192. Deze waarde is veel te weinig voor alle data slurpers onder ons. De router slipt helemaal dicht, wordt traag en kan zelfs even niets meer doen. Je kan er zelfs al last van hebben als je b.v. Paltalk gebruikt en je zet de cams aan. P2P programmas zoals DC++, Kazaa en Bearshare zuigen ook al dat het hoest. Super oplossing die echt werkt (zelf getest) met dank aan Johan en KZLF voor hun verhaal. Klik op start, uitvoeren (run)....... en tiep daar telnet "ip van je router" b.v. telnet 192.168.1.1 Een zwart scherm opend zich waarin staat login_ . tiep daar de naam van je router smc en druk op enter. Dan volgt er een password, geef daar je paswoord in b.v. smcadmin of je eigen paswoord en druk op enter.Nu zie je dit teken $. Controleer je Max IP Session door in te geven get nbsize en druk op enter. Als deze 192 aangeeft kan je hem ophogen met modify nbsize maxipsess 512 en druk op enter. Het scherm sluit je af door exit in te geven. Nu moet je deze instellingen nog saven door met je browser naar je routermenu te gaan en in de admin tab onder commit & reboot op commit te drukken. IK HEB DIT GEDAAN, MAAR KREEG DE MELDING: kan geen verbinding maken met de host op poort 23. Op yabu.nl krijg ik geen antwoord op mijn vraag. Met dit forum heb ik betere ervaringen, dus ik waag het hier gewoon! Vast bedankt voor je moeite. Oja, yabu.nl is een forum dat geel gewijd is aan SMC routers. Het is nog niet zo lang in de lucht,.
Link naar reactie
[quote:da70fbc9e6="Harry van de Wiel"] Super oplossing die echt werkt (zelf getest) met dank aan Johan en KZLF voor hun verhaal. [....] IK HEB DIT GEDAAN, MAAR KREEG DE MELDING: kan geen verbinding maken met de host op poort 23. [/quote:da70fbc9e6] ? superoplossing, zelf getest, maar hij doet het niet..? Anyway: de aanwijzingen die je geeft zijn kennelijk specifiek voor 1 (merk) router, gezien je post zal dat wel SMC zijn. Dezelfde commando's zondermeer in een andere router proberen in te typen is natuurlijk kansloos... de foutmelding die je geeft, heeft te maken met het feit dat je router geen telnet verbindingen accepteert. Geef dus in de webinterface van je router aan dat ie geconfigureerd moet worden via telnet, en probeer opnieuw. Nogmaals: alleen zinnig als de aanwijzingen gaan over de router die jij hebt.
Link naar reactie
[quote:4fe7dfcbc6]Zo'n beetje de meest gebruikte knop op dat verrekte apparaat...[/quote:4fe7dfcbc6] Ja, dat bedoel ik dus. Als iets goed werkt dan kun je er meestal maar het beste vanaf blijven, allerlei "vage" tweaks die je ook nog eens niet (helemaal) begrijpt maken de zaak dan alleen maar beroerder. Maar toch: ik wens je uiteraard veel succes en als je er echt uit bent en je hebt een helder verhaal over het hoe en waarom dan horen we dat graag natuurlijk. Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...