anoniem Geplaatst: 1 april 2005 Delen Geplaatst: 1 april 2005 De kans op een virus is 1 op ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2005 2? Ik snap de vraag niet helemaal... :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2005 ik zelf ook niet, maar ik zat wat te wanderen..had even hulp nodig.. lama... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2005 Het verschilt natuurlijk he. :wink: Als je bijvoorbeeld een pc met internet aansluiting hebt is die kans natuurlijk veel groter dan als de pc geen verbinding met internet heeft enz. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 [quote="Peiky"]De kans op een virus is 1 op ? http://www.symantec.nl/region/nl/press/050221.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Bij een onbeveiligde/ongepatche windows installatie is de kans 1 op 1. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Hallo De kans die je computer loopt om met een virus geïnfecteerd te worden hang af van veel verschillende factoren. * Heb je een virusscanner en firewall geïnstalleerd? * Heb je alle updates voor je besturingssysteem en andere programma's geïnstalleerd? * Heb je een internetaansluiting? * Enzovoorts... Daarom denk ik dat het heel moeilijk is om de kans dat je computer besmet raakt met een virus uit te drukken in een getal of percentage. Kortom: je komt er nooit uit. :roll: compu4ever Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 de kans is even groot op een virus als een 1 april grap Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 De kans is 1 op 2: Of je krijgt hem wel; Of je krijgt hem niet :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Bij gebruik van outlook express neemt de kans wel zeker 50% toe. Vrijwel het overgrote virus deel is gebasseerd op " fouten " in outlook express. Stel dat er in outlook express niet de mogelijkheid zou zitten om het adres boek programmeerbaar uit te lezen dan zou de verspreiding enorm afnemen. Kortom als mensen wat minder outlook express zouden gebruiken zouden er een stuk minder virussen zijn. Neem eens een kijkje bij de beschrijving van virussen. In het overgrote deel zie je outlook express misbruik. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2005 0 op 0 www.linuxiso.org Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2005 De kans op een virus is in eerste instantie sterk afhankelijk van de intelligentie van de gebruiker(!) en leunt hierna op de kwaliteit van de AutoProtect van 't AV progje..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2005 Lion slaat de spijker op de kop. Voor de een is het 100%, voor de ander minder dan 1%. De kans is gewoon omgekeerd evenredig aan het verstandig (kunnen) omgaan met internet en email. Als je overal maar argeloos op klikt, vraag je gewoon om een besmetting. Zelf heb ik met gewoon internetten nog nooit een virusaanval gehad. Wel via email in een enkel spambericht dat nog door het filter heen dringt. Maar die worden alle netjes opgevangen door het antivirusprogramma. En zo hoort het ook Dat eeuwige negatieve verhaal over Outlook Express ben ik het niet mee eens. Voor een groot deel papegaaiegeluiden zonder duidelijke onderbouwing. Welk emailprogramma je ook hebt, schakel altijd de weergave in het voorbeeldvenster uit. [b:bd5738a80b]Dat[/b:bd5738a80b] is nl. één van de meest riskante bronnen van besmetting. Wat overigens al meer dan eens hier is benadrukt. Dus in de eerste instantie geef je alleen de onderwerpregels weer. 1. Je ziet doorgaans in één oogopslag wat serieuze mail is, en wat niet. 2. De meeste rotzooi kun je van tevoren wel wegfilteren. 3. Bij twijfel (doodenkele keer) bekijk ik eerst de header. Probleem blijft wat ik noemde het verstandig [b:bd5738a80b]kunnen[/b:bd5738a80b] omgaan. Ik zou het liever niet een kwestie van intelligentie willen noemen. Ik ken een heleboel zeer intelligente mensen. Deskundig op uiteenlopende terreinen, maar volslagen digibeet. En dat is toch de meest kwetsbare groep. Niet iedereen behoort tot het groepje liefhebbers of vakidioten zoals wij zijn. Bij die mensen probeer ik dan toch als het zo uitkomt een beetje gezonde argwaan bij te brengen, en hun ook te wijzen op de hun soms volstrekt onbekende beveiligingsmiddelen zoal een firewall en spamfilter. Jan de Boer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2005 [quote:1005ee10cf="J. de Boer"][b:1005ee10cf]Dat[/b:1005ee10cf] is nl. één van de meest riskante bronnen van besmetting. [/quote:1005ee10cf] hiervoor geldt even hard "Voor een groot deel papegaaiegeluiden zonder duidelijke onderbouwing." Het voorbeeldvenster an sich is geen probleem; HTML mail is het probleem. Jammer genoeg heeft OE geen mogelijkheid non-HTML mail te laten zien. Los daarvan is OE an sich wél een probleem: de HTML wordt met de Internet Explorer engine gerenderd. IE heeft onzin als 'lokale' en 'internet' zones, wat een extra ingang is voor virusschrijvers. Maar ja, wat wil je, IE is nu eenmaal zo diep verweven in Windows... Oh, en ik gebruik gewoon een voorbeeldvenster, en ik bekijk er rustig virusmailtjes mee. Ben ik nu onverantwoordelijk bezig? Nee, natuurlijk niet. Ten eerste worden mijn mailtjes door Opera en niet door IE gerenderd: als het in de inhoud zit is het vaak een IE bug die gebruikt wordt; ten tweede open ik attachments niet-> 99% van de virusmailtjes gaat uit van een attachment. Oh ja, zet external embeds uit, dat is ook nog een groot probleem :P [quote:1005ee10cf]3. Bij twijfel (doodenkele keer) bekijk ik eerst de header.[/quote:1005ee10cf] Uh-uh Heel nuttig hoor, de header is gewoon deel van het bericht, en het zou me niet verbazen als OE daar ook nog wel ergens een lek heeft zitten. Ehm, en sowiso, waarom krijg jij virusmailtjes? Je moet de mensen die jou in hun adresboek hebben staan duidelijk beter opvoeden :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2005 Bedankt voor de opbouwende kritiek Webspider, [quote:763375d0a7]HTML mail is het probleem. Jammer genoeg heeft OE geen mogelijkheid non-HTML mail te laten zien. [/quote:763375d0a7]Vandaar het advies om in [b:763375d0a7]Outlook Express[/b:763375d0a7] tenminste dat voorbeeldvenster uit te schakelen. Je kan in Outlook Express trouwens wel kiezen voor weergave zonder tekstopmaak. [quote:763375d0a7]Uh-uh Heel nuttig hoor, de header is gewoon deel van het bericht, en het zou me niet verbazen als OE daar ook nog wel ergens een lek heeft zitten. [/quote:763375d0a7]Ik denk het niet, want deze wordt weergegeven zonder opmaak, als platte tekst en met hexadecimale codes voor de grafische delen. Deze worden dus bij het nakijken niet uitgevoerd, en er wordt daardoor ook niet spontaan via een verdachte link naar een foute site doorverbonden. Maar los daarvan, de methode geeft je de mogelijkheid om alle ongewenste berichten die nog niet meteen zijn weggefilterd ongezien weg te mikken. Hoef je je ook niet te ergeren aan de vaak achterlijke inhoud ervan.[quote:763375d0a7]Ehm, en sowiso, waarom krijg jij virusmailtjes? Je moet de mensen die jou in hun adresboek hebben staan duidelijk beter opvoeden [/quote:763375d0a7]Virusmailtjes zijn niet per definitie afkomstig van bekenden. Ik kreeg onlangs zelfs een besmette spammail op een pas aangemaakt alias-adres dat nog aan niemand bekend was. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2005 Als je een rij hebt met daarop variabele getallen en op die rij hebben alle positieven die staan voor een virus bekentheid bij de pc-gebruiker..Is er dan een relatie te vormen die je kunt schetsen in een reeks? in geval van een relatie kun je dan spreken van een aflezen? Misschien moet ik dit maar gewoon vergeten en denken dat je besmet kan raken door onhandig pc-gebruik... :o Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen