Ga naar inhoud

KPN ADSL 512/1600 via HCCnet SpeedTouch510

Aanbevolen berichten

Op de SpeedTouch 510 Router/Modem zitten 3 leds: E: interface naar PC of Hub met meerdere PC's Q: electriciteitsnet @: ADSL line Het interface E naar PC LED knippert traag. De ADSL link is active. Achter op de SpeedTouch 510 zitten boven de connector voor de aansluiting naar de PC twee LED's. Ook die LED's knipperen. Ik kan soms direct het internet op, zij het met vertraging. Automatische controle van de email server werkt niet meer. Ik denk dat het probleem in de SpeedTouch 510 configuratie zit. Normaal kon ik via een HUB met daaraan 3 PC's deze PC's met de SpeedTouch 510 verbinden en van ADSL gebruik maken. De E led voor de interface naar de PC of Hub met meerdere PC's heeft altijd constant gebrand. SpeedTouch is uitgezet, opnieuw opgestart. Het probleem blijft bestaan. Heeft iemand een tip, suggestie, advies om het interface van de SpeedTouch 510 zo in te stellen dat de LED E en de LED's boven de interface connector blijven branden ?
Link naar reactie
Als de PC direct wordt aangesloten op de SpeedTouch 510 dan werkt het met een PC. Achter de SpeedTouch 510 met een RJ45 aansluiting, zit een HUB 10/100 Mbps. Alle PC's werken onderling zonder problemen, alleen kunnen de PC's niet meer via deze HUB die gekoppeld is aan de SpeedTouch 510 met ADSL werken. Dit probleem treedt op sinds de snelheidsverhoging van ADSL naar 1600 kbps/512kbps. De HUB/Switch is een EDIMAX Broadband Router BR6104 waarvan alleen het gedeelte van de HUB/Switch 10/100Mbps gebruikt wordt. De HUB/ Switch werkt op 10/100 Mbps en werkte altijd met 100 Mbps connectie naar de SpeedTouch 510. Normaal wordt een snelheidsverandering 10/100Mbps gedetecteerd. ----------------------------------------------------------------------------------- Sinds de verandering van ADSL naar 1600 kbps heb ik time-outs tussen de SpeedTouch en de EDIMAX Switch. Dwz geen enkele PC kan van ADSL gebruik maken. ----------------------------------------------------------------------------------- Als ik een enkele PC direct doorkoppel aan de SpeedTouch 510 Modem, dan werkt dit zonder problemen. Echter de andere PC's hebben geen ADSL verbinding meer die zou moeten werken. Via de internet explorer kan ik ook niet via 10.0.0.138 in het SpeedTouch 510 modem komen. Dit komt door de timeouts op het interface. Indien een enkele pc direct wordt aangesloten lukt dit wel ...... Is dit probleem bekend ? Hoe kan het worden opgelost? Zou het een timing probleem kunnen zijn omdat de snelheid verhoogd is van ADSL ? Bedankt voor uw reacties.
Link naar reactie
Bedankt voor de reactie. Het is geen afstandsprobleem van: 1. het ADSL modem tot aan de hoofdaansluiting van KPN. 2. de afstand tussen het ADSL modm en de SWITCH/HUB 10/100Mbps (1,5 meter). 3. de afstand van de SWITCH/HUB naar een andere SWITCH/HUB (6 m). 4. de aansluitingen van de PC's naar de SWITCH/Hub (binnen 3 m). De signalering geeft ook aan dat dit in orde is. Dus tussen de SWITCH/HUB's onderling werkt alles. De reden waarom de PC's niet met elkaar kunnen communiceren is dat de DNS/DHCP die in het ADSL modem zit niet te bereiken is (gestoorde verbinding, time-outs). Als ik eigen IP adressen maak werkt dat omdat DNS/DHCP niet meer wordt gebruikt (elke PC gebruikt dan een vast IP adres). Als ik elke PC afzonderlijk aansluit aan de ADSL modem, dus zonder de Switch/Router dan werkt de enkele aansluiting. Hieruit volgt dat het probleem op het koppelvlak Swith/Hub en ADSL modem zit. Zowel de ADSL modem als de Hub/Switch zijn in orde. Signalering is OK, status is OK. Echter bij doorverbinden (verschillende kabels getest) werkt de verbinding, valt weer uit, werkt weer, valt weer uit. De Hub/Switch heeft automatische 10/100 Mbps instelling, de signalering geeft aan dat 10/100 Mbps niet op het interface van ADSL modem herkent wordt, het ADSL modem laat knippert ook. Deze storing treedt op sinds de verhoging van de ADSL snelheid naar 512/1600 kbps. Het probleem zit op het PC interface van het ADSL modem naar de Hub/Swith waar je normaal de PC rechtstreeks op aansluit. Daar zit al bijna 2 jaar de aansluiting naar de Hub/Switch, waaraan de PC's zijn aangesloten.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ik heb er een andere SWITCH tussen gezet, kabels vervangen en het probleem blijft hetzelfde. Is er iemand die de configuratie parameters van de SpeedTouch 510 Ethernet modem en van de SpeedTouch 510 MultiPC modem zou kunnen uploaden. Mogelijk is er iets met NAT tabellen niet juist voor multiple users. NAT is niet gedefinieerd. (?) Bedankt alvast.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...