anoniem Geplaatst: 24 maart 2005 Delen Geplaatst: 24 maart 2005 Is het mogelijk om een proxy op te zetten, zodat kennissen met een internetverbinding via mijn verbinding op internet gaan. Deze kennissen hebben internet met een filter waardoor verschillende sites afgeschermd worden. Is het mogelijk dat zij via een proxy op mijn computer toch op open internet komen en met welk programma kan dit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2005 Kan alleen als hun proxy werkt met een blacklist, en jouw site/ip daar niet op staat. (Of met een whitelist en jouw ip staat daar wel op, maar dat zal wel niet...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2005 Klopt werken met een blacklist. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2005 Dan is stap 1 gezet. Stap 2 is nadenken of je je kenissen wel wil faciliteren in het bezoeken van websites die door een beheerder (werkgever?) expliciet zijn verboden. Ik neem aan, omdat het gaat om een blacklist-optie, dat het niet gaat om sites als google en nijntje.nl ? Stap 3 is bekijken of de kennissen uberhaupt voldoende rechten hebben om een proxy in te stellen in hun browser (belabberde systeembeheerder als ie wel werkt met een blacklist maar een proxy vrij instelbaar laat zijn...) Daarna kan je je aan jouw kant over systemen/proggies druk gaan maken... Google is daarbij je vriend! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2005 [quote:08fa84dec7="rolfb"]Dan is stap 1 gezet. Stap 2 is nadenken of je je kenissen wel wil faciliteren in het bezoeken van websites die door een beheerder (werkgever?) expliciet zijn verboden. Ik neem aan, omdat het gaat om een blacklist-optie, dat het niet gaat om sites als google en nijntje.nl ? Stap 3 is bekijken of de kennissen uberhaupt voldoende rechten hebben om een proxy in te stellen in hun browser (belabberde systeembeheerder als ie wel werkt met een blacklist maar een proxy vrij instelbaar laat zijn...) Daarna kan je je aan jouw kant over systemen/proggies druk gaan maken... Google is daarbij je vriend![/quote:08fa84dec7] Het gaat om familie van mij die thuis filterinternet hebben van Solcon. op zich is met dat filter internet niets mis omdat de meeste sites die gefilterd worden echt rommel zijn. Soms zit er echter wel eens een site tussen die ze wel willen bezoeken maar wat om een of andere reden toch gefilterd wordt. In die situaties wil ik ze de mogelijkheid geven om via mijn op te zetten proxy toch op die site te kunnen. Ik heb in google gezocht naar proxy software maar daar zie ik door de bomen het bos niet. De meeste software is bedoeld om in een lokaal netwerk internet te delen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2005 [quote:41446998a2="beursstarter"][quote:41446998a2="rolfb"]Dan is stap 1 gezet. Stap 2 is nadenken of je je kenissen wel wil faciliteren in het bezoeken van websites die door een beheerder (werkgever?) expliciet zijn verboden. Ik neem aan, omdat het gaat om een blacklist-optie, dat het niet gaat om sites als google en nijntje.nl ? Stap 3 is bekijken of de kennissen uberhaupt voldoende rechten hebben om een proxy in te stellen in hun browser (belabberde systeembeheerder als ie wel werkt met een blacklist maar een proxy vrij instelbaar laat zijn...) Daarna kan je je aan jouw kant over systemen/proggies druk gaan maken... Google is daarbij je vriend![/quote:41446998a2] Het gaat om familie van mij die thuis filterinternet hebben van Solcon. op zich is met dat filter internet niets mis omdat de meeste sites die gefilterd worden echt rommel zijn. Soms zit er echter wel eens een site tussen die ze wel willen bezoeken maar wat om een of andere reden toch gefilterd wordt. In die situaties wil ik ze de mogelijkheid geven om via mijn op te zetten proxy toch op die site te kunnen. Ik heb in google gezocht naar proxy software maar daar zie ik door de bomen het bos niet. De meeste software is bedoeld om in een lokaal netwerk internet te delen.[/quote:41446998a2]Ik heb ook internet van solcon en dat filter kan je zowel aan als uit zetten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2005 Zij zitten bij een subprovider van Solcon, nl Kliksafe en daar kan dit niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen