anoniem Geplaatst: 23 maart 2005 Delen Geplaatst: 23 maart 2005 In eDonkey kun je opgeven dat je de Upload speed wil beperken, maar dan wordt er gewaarschuwd dat je download speed ook naar beneden gaat. Lijkt me redelijk. Vraag is nu wat een redelijke upload speed is om toe te staan. Ik heb 1600 down en 512 up. Daarnaast is er een optie om maximale aantal connecties op te geven. Daar wordt ook gewaarschuwd die niet te veel te beperken en ook niet een te hoge waarde op te geven. Wat is een redelijke waarde? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2005 ik heb dezelfde lijn alleen deel ik hem met meerdere gebruikers. ik zit aan een limiet van 100GB en zet daarom meestal mijn upload op 25 KB/s. de download heb ik dan op 75 KB/s staan. als je aan een limiet zit net als ik dan is het verstandig om je upload niet hoger dan 25 te zetten en evt. nog lager. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2005 Ik zou upload en download gelijk behandelen: dan ben je een correcte gebruiker. De instelling voor het aantal verbindingen laat ik op de initiele waarde (zoals aangeraden) staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2005 Met de nieuwste versie kan ik gewoon mn uploadsnelheid op 1 limiteren, en toch met 100 downloaden. Voorheen kon dat niet. Niet dat ik dat doe, want dat vind ook ik niet netjes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2005 Als het goed is is er vanaf versie 0.52 een download/upload ratio van 5 staat tot 1. Deze limiet geldt tot een upload tot 20 kb/s. Dus vanaf een upload van 20 is je downloadsnelheid onbeperkt. Het gelijk behandelen van je upoad en download is niet zo zinvol, je max download ligt meestal een stuk hoger. Overigens is het voor een juiste werking het beste deze netwerkinstellingen wel in te vullen op basis van de uitkomsten van een speedtest. Het niet invullen van deze waarden leidt dus niet tot optimale prestaties. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen