Ga naar inhoud

Extern bureaublad in Windows XP

Aanbevolen berichten

Ik draai op me werk en thuis op Windows XP. Vanaf thuis is het mogelijk om de computer op het werk over te nemen, maar andersom krijg ik de volgende fout: [b:5408c6c379] The client could not connect to the remote computer. Remote connections might not be abled or the romte computer may be to busy to accept new connections. It is also possible that network problems are preventing your connection. Try again later. [/b:5408c6c379] Zowel thuis als op het werk staat de firewall uit. Thuis zit ik achter een router. Op de router heb ik verschillende poorten opengezet weet niet precies welke poort ik hiervoor moet gebruiken! Moet ik de connectie vanaf het werk in de router doorlinken naar de pc of is dat niet nodig? Ik gebruik het uitgaande IP adres om in te loggen. Vergeet ik nu iets of...? Greetz
Link naar reactie
Ik dacht het wel maar ik zal het nog een x controleren! K dacht laat ik eens wat anders proberen dus ik heb UltraVNC gedownload. Thuis binnen in mijn eigen netwerk kan ik wel mijn pc's overnemen maar vanaf het werk lukt dat ook weer niet. Ik denk dat het probleem zit in het doorsturen van poorten en ip-adressen! Ik kan mijn boekje van de router ook niet meer vinden dus dat schiet ook niet op :( Iemand nog suggesties? Greetz
Link naar reactie
Ppffff ik word hier ook niet veel wijzer van! Is er dan echt niemand die me kan helpen ik ben begin er een beetje hopeloos van te raken! Zowel UltraVNC als extern bureaublad werken binnen het netwerk wel maar vanaf me werk kan ik thuis niks overnemen! Vanaf thuis kan ik wel via beide programma's op het werk overnemen! Ik snap dat ik een ip adres moet redirecten naar mijn eigen computer. Ik word alleen niet echt wijs uit het schema van me router! Ik moet dus als ik het goed snap in mijn router het ip adres van me werk bekendmaken en dat dan doorlinken naar mijn eigen pc? Volgens mij moet dit zo... maar ik kan dan nergens echt een ip adres van me werk ingeven! Bij NAT setup heb ik verschillende mogelijkheden: - Port redirection table - Open ports setup - Dmz ?? en nog 1 De eerste 2 lijken mij de meest logische maar daarin kan het volgens mij niet! Kan iemand mij een voorbeeld of iets dergelijks sturen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Bedankt alvast!
Link naar reactie
[quote:1ea5979b3a="Danny Culemborg"]Misschien iets gevonden.. Als ik thuis rechtermuisknop deze computer en dan remote doe dan staat daar alleen remote assistence en als ik dat op het werk doe dan staat er remote assistence en remote desktop? Is dit een rechtenprobleem bij mij thuis of hoort dit zo te staan? [/quote:1ea5979b3a]Heb je thuis en op het werk Windows XP Professional? Volgens mij heeft Home namelijk geen remote desktop mogelijkheid ingebouwd.
Link naar reactie
Helaas dan lukt het niet zo! Maar werkt UltraVNC in principe niet hetzelfde als extern bureaublad, want dat heb ik ook geprobeert, maar daar krijg ik ook geen verbinding mee! Het is toch niet zo dat UltraVNC ook 2 x XP PRO vereist? Het is toch juist voor gemaakt tegen het 2 x XP PRO nodig hebben? Ik heb nu op me router thuis de poorten 3388 t/m 6000 opengezet en doorgelinkt naar me eigen pc. UltraVNC server draait thuis en ik start op me werk de viewer listen mode op ik tik mijn ip-adres van thuis in 213.xxx.xx.xxx en hij selecteert poort 5900 automatisch. Die poort heb ik opgezet thuis dus moet geen probleem zijn, maar hij komt met de melding failed to connect to the server! Sorry dat ik jullie steeds lastigval maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar op wat voor manier dan ook!! Greetz
Link naar reactie
Kijk dan eens naar Remotely Anywhere. Het werkt d.m.v. een java applet en is dus vanaf elk platform te benaderen via je browser. Ook zit er een ingebouwde ftp server en poortmapping in. Ook zijn alle vitale functies van windows in 1 oogopslag te zien. etc. M.a.w. je hoeft het progsel alleen op je thuis PC te installeren, wel zal je aan portforwarding moeten doen als er een router tussen zit. Een ander - puntje is dat je een vast IP adres moet hebben op de client. Meer info : [url]http://www.remotelyanywhere.com/[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...