Ga naar inhoud

Azureus

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met Azureus. Als ik een torrent bestand download en hem daarna open in Azureus dan wordt het gezichtje voor mijn download geel. Hij zegt dat ik wel verbonden ben met peers en trackers maar dat ik een NAT probleem heb :-? Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Ik kan wel gewoon downloaden en ook uploaden (met een lage snelheid), maar het gele gezichtje bevalt me niet ik zie liever een groene :lol: Can someone help me? Greetz
Link naar reactie
[quote:a8b509b865="Danny Culemborg"]Kan iemand [b:a8b509b865]precies[/b:a8b509b865] vertellen misschien adhv een voorbeeld hoe ik die poorten moet openzetten? Ik zag ook iets over re-direct ip, ik weet niet precies wat dat inhoud?[/quote:a8b509b865]Dat verschilt per merk/type router. Heb je er geen handleiding bij? Daar staat 't vast en zeker in.
Link naar reactie
[quote:246b870013="Danny Culemborg"]Kan iemand [b:246b870013]precies[/b:246b870013] vertellen misschien adhv een voorbeeld hoe ik die poorten moet openzetten? Ik zag ook iets over re-direct ip, ik weet niet precies wat dat inhoud? Alvast bedankt[/quote:246b870013] Post hier een link naar de gebruiksaanwijzing. Na bestudering kan ik wel een suggestie doen.
Link naar reactie
@ Jaap h: Bedankt voor het aanbod! Ik heb gisteravond zelf even wat geprobeert en ben tot het volgende gekomen: - in mijn router naar NAT setup gegaan - een port range aangegeven die open moet staan 6881-6889 - een ''verwijzing'' naar mijn pc open gezet dmv. ip adres - firewall uitgezet (voor de zekerheid) - opgeslagen en opnieuw opgestart. Vervolgens Azureus weer geopend en ik zie nog steeds gele gezichtjes.. :( Volgens mij heb ik nu alles goed gedaan, maar het werkt nog steeds niet! Iemand nog een idee...? Greetz
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Nee dat klopt. Ik heb echter een provider gehad die op het net een ander nummer doorgaf dan mijn eigen nummer. Mijn eigen IP begon met 213 terwijl ik op het net een nummer had beginnent met 80. Pas toen mijn provider mijn eigen IPnummer ook daadwerkelijk meestuurde werden de gezichtjes groen. Dat kan je controleren op sites als www.whatismyip.com. Het feit dat je van je provider een ip adres krijgt hoeft nog niet te betekenen dat programma's dit IP adres ook binnen krijgen. Azureus ziet welk IP nummer je hebt ingesteld en controleert dan of dit overeenkomt met wat hij binnenkrijgt,...als dit niet matched...yellow face. Hoe en waarom het precies fout gaat weet ik niet, maar ik weet wel dat het wel degelijk uitmaakt, zowel in E-mule als in Azureus. :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...