anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Delen Geplaatst: 20 maart 2005 Sinds enkele dagen kan ik WEL mails ontvangen MAAR niet meer VERSTUREN. Ik krijg steeds onderstaande melding. [b:6e04e7490b][i:6e04e7490b]De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'Alambiek', Server: 'mail.direct-adsl.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F[/i:6e04e7490b][/b:6e04e7490b] Heeft iemand advies? Ik heb adsl via KPN, modem speedtouch, draai o.a. ZA-Pro, Spy Sweeper en Event log van AdAware. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2005 kijk is op de site van je adsl-leverancier wat die zeggen bij die foutmelding, zal waarschijnlijk ff zoeken zijn maar je weet dan wel wat er aan de hand is Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2005 kpn adsl zegt op haar site dat poort 25 uit veiligsheidsoverwegingen is geblokkeerd, hoe kan je dit oplossen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2005 Ik ben bang dat je dit niet kan omzeilen. Heb je wel kunnen mailen sinds je direct ADSL hebt? In principe is Direct ADSL niets meer dan alleen een ADSL-verbinding met Internet. Er wordt geen mail-dienst aangeboden. Dat wil zeggen dat je ook niet mail kan versturen via SMTP. Je bent bij Direct-ADSL volgens mij gebonden aan webmail. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2005 Dat poort 25 is geblokkeerd zal meer te maken hebben met het niet mogen draaien van een EIGEN smtp server. Het lijkt me dat als je een aparte (gratis) mail provider neemt met een smtp mogelijkheid dat dan gewoon kan werken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2005 [quote:f0d44ad0f8="Leo S"]Ik ben bang dat je dit niet kan omzeilen. Heb je wel kunnen mailen sinds je direct ADSL hebt? In principe is Direct ADSL niets meer dan alleen een ADSL-verbinding met Internet. Er wordt geen mail-dienst aangeboden. Dat wil zeggen dat je ook niet mail kan versturen via SMTP. Je bent bij Direct-ADSL volgens mij gebonden aan webmail.[/quote:f0d44ad0f8] Ik gebruik "direct ADSL" al meer dan 1 jaar. Tot voor 3 dagen geleden kon ik zonder meer via SMTP versturen. Voor mijn vriend´s restaurant deed ik zelfs ook mailings naar gasten en verzond ik offerten. Ik had KPN hierover een vraag gesteld, door bij SMTP aan te geven: [i:f0d44ad0f8]mail.direct-adsl.nl[/i:f0d44ad0f8] kon dat gerealiseerd worden en nu plots niet meer. Daarnaast heb ik uiteraard wel webmail. Bij mijn vriend waar ik dit ook geinstalleerd heb, werkt dat nog steeds. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2005 Het funktioneert weer! ZoneAlarm heb ik uitgezet en toen was alles weer in orde. Moet alleen nog uitzoeken wat er binnen ZA is veranderd. Bedankt voor jullie inspanningen. "Outbound mail" stond aan, dat bleek het euvel te zijn Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen