anoniem Geplaatst: 18 maart 2005 Delen Geplaatst: 18 maart 2005 Sinds kort ben ik over van ADSL Lite naar PRO-2. Mijn downloadsnelheid zou hierdoor veranderen naar 2048 kb/s en mijn upload snelheid zou veranderen naar 1024 kb/s. Dit zijn voor ADSL maximale snelheden die naarmate de lengte naar de centrale langer is lager zullen uitvallen. Maar dat was bij de Lite versie ook al het geval. Nu staat er bij de instellingen van mijn modem (Thomson Speedtouch 510i software release 4.2.7.16.0) een Bandwidth Up/Down (kbit/sec) 896 / 2048. Een check op snelheid bij speedtest geeft, zoals verwacht, lagere getallen (up/down) 528 / 1690 kbit/s. Navraag bij de helpdesk van HCC-net gaf als resultaat het volgende: [quote:de141ddf32]Tussen uw modem en de centrale wordt gecommuniceerd wat de maximale snelheid kan zijn die uw modem aankan. De centrale geeft vervolgens aan de modem de maximale waarde door.[/quote:de141ddf32] Dit antwoord werd gegeven zonder dat de medewerker ook maar enigzins aarzelde of navraag hoefde te doen. Ik was trouwens volgens hem wel de eerste die met deze vraag kwam. Het geheel komt enigzins vreemd op mij over, maar zou technisch gezien wel mogelijk moeten zijn. Kan iemand mij uit de droom helpen of het gegeven antwoord inderdaad de gebruikte procedure is. En hoe kan ik dit eventueel oplossen. Of zijn er misschien nog meer mensen met PRO-2 die een lagere upload snelheid krijgen dan er is afgesproken? Groet Willy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2005 Dan zou vlgs HCCnet het door hun geleverde modem NIET voldoen om het abo te verwezelijken 1 nieuwe firmware? 2 nieuw modem ( kostenloos door hccnet te leveren- jij betaald al een duurder abo) 3 Op welke snelheid staat je NIC? ( zou niets uit moeten maken , traagste instelling is 10 Mb half duplex en dat is nog steeds een factor 5 tov je Inet verbinding ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2005 Hallo, Ik ben sinds 2 weken ook over op pro 2 via hccnet/bbned. Mijn download sneldhied schommelt soms 1100 soms 1500 kbits. De upload is bar slecht , ik kom niet hoger dan 9 kbits. Dit is geen typefout. Het is echt 9 kbits. Ik moet hcc hier nog over bellen.Dit kan natuurlijk niet. Ik zit 350 mtr van de centrale. vr.gr. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2005 Het verschil tussen de 1024 en de 896 kbit/s upload komt inderdaad door de handshake tussen KPN en je modem; Dit betekent echter niet dat je modem niet meer aan kan, maar dat dit de beste snelheid is op je telefoonlijn. Het is wel mogelijk een sync op een hogere snelheid te forceren, maar je snelheid zal daar eerder door achteruit gaan (meer packet loss bv) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2005 Is het niet zo dat je met PRO2 overstapt op BBnet ? Check de volgende instellingen in de modem dan eens: mode=routing, encapsulation=enet encap, multiplex=LLC, vpi=0 vci=35 (KPN gebruikt andere instellingen) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen