anoniem Geplaatst: 28 februari 2005 Delen Geplaatst: 28 februari 2005 wij hebben thuis een netwerk met 5 pc's, (ik, mijn zus, mijn zusje, mijn vader (deze dient als server), en een in de huiskamer) nu wil ik vanaf mijn computer dingen kunnen sharen (met bijv. shareaza of kazaa) maar de server heeft een software-matige firewall en in de router zit nog een hardware-matige. daardoor kan ik niet sharen. Nu heb ik mijn vader gevraagd, maar hij wil geen van de firewall's uit/openzetten. (is hem te gevaarlijk) ikzelf draai XP (SP2) de rest draait op 98SE Hebben jullie misschien een oplossing voor mijn probleem? (bijvoorbeeld dat je een HTTP-tunnel of zoiets gebruikt) Ik zou erg dankbaar zijn :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2005 Even voor alle duidelijkheid: Je situatie is: 1. Jouw PC (PC1) verbonden is met de server via een hub of switch? De PC van je zus (PC2) is verbonden met dezelfde server via dezelfde switch? 2. Of is de situatie dat je gebruik maakt van een multi-PC modem die verbonden is aan alle drie de PC's? 3. Of is de situatie dat PC1 verbonden is met een netwerkkaart op de server en PC2 verbonden is met een netwerkkaart op de andere server? Alleen bij situatie 3 is de firewall op de server van belang. Die op het modem is dat dan niet. In situatie 2 is mogelijk de firewall op het modem het probleem. In situatie 1 hebben de firewall op het modem en op de server geen invloed op het interne netwerk tussen PC1 en PC2. Mogelijk is de firewall van de XP-machine het probleem. Ook kan het zijn dat de beide PC's elkaar niet zien omdat ze niet in dezelfde werkgroep of zelfs in hetzelfde netwerk zitten. Graag wat meer toelichting op de bestaande situatie! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2005 mijn PC (en ook die van mijn zus en de huiskamer) hangen aan een proxy-server, deze server heeft 2 netwerkkaarten, 1 aan de router en een aan het interne netwerk. De router heeft een hardware-matige firewall en de proxy-server een sotfware-matige. Het ligt niet aan de firewall van XP of de werkgroep, want de firewall van XP staat uit en de PC's zitten ook in dezelfde werkgroep/netwerk. ik heb dan ook gewoon internet-toegang met mijn PC. Het gaat er gewoon om, dat ik dingen kan sharen, met bijv. shareaza. dat wordt nu geblokkeerd door de firewall's is er geen middeltje waarmee ik de firewall voor de gek kan houden of zo? (of kan iemand mijn vader ervan overtuigen dat 2 firewall's overbodig is :lol: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen