Ga naar inhoud

Enige tips om uit wanorde, orde te schapen op uw PC

anoniem

Aanbevolen berichten

Indien U met een groot aantal programma's en applicaties op uw PC zit wil ik U hier een paar goede tips geven om een beetje ordelijk te werk te gaan. Velen hebben na een tijdje totaal geen idee niet meer waar wat zit. Ik ga hier enkele tips geven van zaken die ik reeds 5 jaar toepas op PC gebied (volledig onschuldig), omdat ik vind dat ik eerst iets wil geven a/h forum vooraleer ik iets vraag waar ik mee verveeld zit. Naargelang de pos. of neg. reaktie stop ik blijf ik nog even doorgaan. Dus enkel voor diegenen die de bomen i/h bos niet meer zien staan van de wanorde. Tip 1 (XP): Als U een programma installeert met een "installer exe" gooi dan alles in de map "program files" in uw C drive zelfs als U de mogelijkheid geboden word dit ergens anders te doen. Als U aangeboden word het programma in een submap te gebruiken verwijder dan tijdens de installatie de hoofdmap; het zal veel gemakkelijker zijn later iets terug te vinden en meestal geeft dat geen problemen. Fiktief voorbeeld: U wil een programma genaamd "Fixit" van "Dutch Corporations" installeren. Als U dan de keuze geboden word het te installeren onder C:\Dutch Corporations\Fixit\ verwijder dan Dutch Corporations tijdens de setup en installeer het onder Fixit\ . In dit geval word Fixit de hoofdmap en niet Dutch Corporations. Want stel dat ge later iets moet zoeken in de map Fixit weet ge natuurlijk niet meer dat het i/d map Dutch Corporations zit. Natuurlijk kunt ge uw "zoek" functie ook gebruiken maar dat is maar tijdsverlies en niet ordelijk. Als U later een ander programma van Dutch Corporations gaat installeren gaat dat natuurlijk op dezelfde manier. Het is soms nodig om die map eerst aan te maken tijdens de installatie. Gooi screensavers altijd in de Windows map en niet in de program files map. Sommige programma's werken zonder installer. In dat geval maak ik een mapje met de naam van het programma en doe daar het programma in en gooi dat ook in de map program files, alhoewel ge dat soort programma's/applicaties in feite overal kunt plaatsen. Maak een snelkoppeling naar de *.exe van dat programma en plaats die voorlopig op uw desktop (daarover later meer, want we willen toch graag zo weinig mogelijk snelkoppelingen o/h bureaublad....)
Link naar reactie
Ik denk dat ieder zo zijn systeem heeft om dingen terug te vinden. Zelf installeer ik [b:cd508e4338]nooit[/b:cd508e4338] programma's op de C schijf, en zeker niet in Program Files. Toch staan daar al zo'n 50 hoofdmappen van programma's die daar dan een paar bestandjes in hebben gezet. Vind ik zeer onoverzichtelijk. Geinstalleerde programma's groepeer ik per soort (grafisch - geluid - video - utils - games etc.) op andere schijven dan C. Het startmenu heb ik ook zo gegroepeerd en alles is snel terug te vinden.
Link naar reactie
[quote:d246efb0d2="Rob The Great"]Crosspost. :evil: :evil: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=139692[/quote:d246efb0d2] Vlak na de post had ik bemerkt dat hij op de verkeerde plaats stond. Na de tekst gekopieerd te hebben en ergens anders geplaatst te hebben, bleek deze post niet verwijderbaar te zijn. Moet dat dan terug aan de administrator gevraagd worden ?
Link naar reactie
[quote:44df7cbf40="Obi-wan-kenobi"]Ik durf het bijna niet te zeggen, maar als ik de inhoud goed begrepen hebt, hoort ie ook niet onder 'Anders (software)', maar onder 'OS Windows'. Bovenin dat subforum staan trouwens 2 hele mooie Stickies met FAQ's voor nieuwe forumleden t/m ouwe rotten. :wink:[/quote:44df7cbf40] Ik vraag niet liever dan dit gestarte onderwerp op deze plaats dan wel weg te halen, dat moet de moderator of administrator dan maar met mijn volledige instemming doen. Een lullige minuut na het plaatsen was dit reeds niet meer mogelijk, voorzover het ooit mogelijk is geweest.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...