Ga naar inhoud

verwisselen UTP kabel

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een laptop en een desktop PC. Op deze laatste heb ik kabel internet. Soms wil ik ook even met mijn laptop op internet zonder dat ik een netwerk wil gaan instellen en routers moet gaan aanschaffen. Is het mogelijk dat ik even de UTP kabel in mijn laptop steek zonder dat de instellingen van mijn Desktop PC of kabel modem overhoop liggen (nadat ik weer de UTP kabel in mijn desktop PC steek)? Groeten, Mic
Link naar reactie
@ Bosje je kunt geen macadres klonen op een NIC, dat is vast ingesteld Routers hebben daarvoor een aparte functie maar TS wil geen router etc @ TS ik weet niet of jouw provider idd met macadresses werkt , indien ja dan wekrt jouw oplossing niet Als de provider alleen de computernaam nodig heeft noem dan beide machines tzelfde en neem de instellingen van je netwerk over op de laptop, dan moet t gaan suc6
Link naar reactie
[quote:457e62410b="andre@home"]in XP kun je erg makkelijk je MAC adres klonen, in Linux ook. Zelf voor 98 zijn er tools alleen die zijn niet gratis. Er zijn ook tools om je netwerk te switchen effe in dit forum of GoT zoeken, (netswitcher meen ik, weet zo niet of het vrije waar is).[/quote:457e62410b] Dan mag je mij zo een programma wel geven als dat zo is. Je kan geen MAC adres veranderen in een NIC dat is een fabeltje
Link naar reactie
Zelf heb ik Chello, maar ik vermoed dat andere kabelprofiders technisch niet zoveel verschillen. Bij Chello wordt voor de verbinding gekeken naar het MAC-adres van de modem [b:7d1075bfbf]en[/b:7d1075bfbf] naar dat van de netwerkkaart. Bij een nieuw modem is het (heb ik ondervonden) nodig om je opnieuw aan te melden via de speciale open aanmeld-url. De procedure wijst zich zelf. Er wordt simpel gevraagd om je gebruikersnaam, wachtwoord en mogelijk nog een paar kleinigheden. De provider ziet vervolgens automatisch het nieuwe MAC-adres. Een soortgelijke procedure zal dan vermoed ik ook nodig zijn bij een andere netwerkkaart (lees in dit geval andere PC). Dus is dit dan misschien de oplossing? D.w.z. bij elke wisseling even opnieuw die aanmeldingsprocedure? Dat aanmeldadres (bij Chello is dit b.v. http://provisioning.upc.nl) staat in de documentatie die je destijds ongetwijfeld bij je abonnement hebt gekregen. Jan
Link naar reactie
Jan, v.w.b. Chello heb je gelijk, ik kan er geen speld tussen krijgen. Maar die ISP's werken niet allemaal zo..... Bij @Home is het b.v. zo dat de aan jou toegewezen computernaam (Host Name) belangrijk is. Bij gebruik van een router dient dit in de routerconfiguratie ingevuld te worden.... 't MAC adres van de netwerkkaart is hier niet van belang.
Link naar reactie
[quote:3dadf57b37="taco78"][quote:3dadf57b37="andre@home"]in XP kun je erg makkelijk je MAC adres klonen, in Linux ook. Zelf voor 98 zijn er tools alleen die zijn niet gratis. Er zijn ook tools om je netwerk te switchen effe in dit forum of GoT zoeken, (netswitcher meen ik, weet zo niet of het vrije waar is).[/quote:3dadf57b37] Dan mag je mij zo een programma wel geven als dat zo is. Je kan geen MAC adres veranderen in een NIC dat is een fabeltje[/quote:3dadf57b37] kijk even op : http://amac.paqtool.com/ en bij XP kun je het zelf bij de instllingen van de netwerkkaart, voor XP Pro is dat Geavanceerd- Netwerk-adress- waarde klik het bolletje ervor aan en vul je MAC waarde in... Check met ipconfig... Zo check ik mijn Chello verbinding, de netwerkkaart met het "echte" adres zit in mijn Lnux router....
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Haha, nee hoor. Ik was even mijn geposte onderwerpen aan het bekijken en zag dat ik mijn bevindingen niet had gemeld. Ik vind het zelf namelijk vervelend als ik een probleem bekijk van iemand anders (en ik een gelijksoortig probleem heb) waar vervolgens de resultaten niet bekend zijn (en ik dus verder moet rommelen). Dus ik dacht ik vul hem even aan zodat deze compleet is, heeft iemand anders er misschien nog wat aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...