Ga naar inhoud

[ADSL] Internet vs SP2

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb afgelopen week mijn pc opnieuw geinstalleerd. Nadat windows XP geinstalleerd was werkte internet perfect maar na de installatie van Service Pack 2 is het helemaal bagger. De PC heeft altijd zonder problemen gedraaid met XP + SP2. [b:956e3fbaf0]Hoe ziet de situatie eruit?[/b:956e3fbaf0] telefoonlijn -> ADSL router -> PC (2 netwerk kaarten) PC -> Switch -> Laptop Mijn laptop draait ook met XP en SP2 en daarop kan ik nog wel gewoon internetten :-? [b:956e3fbaf0]Wat is het probleem:[/b:956e3fbaf0] Ik kan geen internet pagina's meer bezoeken, ik krijg de melding: "Internet Explorer could not open the search page." [b:956e3fbaf0]Wat heb ik al gedaan:[/b:956e3fbaf0] Andere browser geprobeerd (zelfde effect) Pingen (geen probleem) nslookup (geen probleem) Eventlog (Error - zie hieronder) [b:956e3fbaf0]Wat is de Eventlog error?[/b:956e3fbaf0] [b:956e3fbaf0]Source:[/b:956e3fbaf0] HTTP [b:956e3fbaf0]Event ID:[/b:956e3fbaf0] 15005 [b:956e3fbaf0]Description:[/b:956e3fbaf0] Unable to bind to the underlying transport fot 0.0.0.0.2869. The IP ListenOnly list may contain a reference to an interface which may not exist on this machine. The data field contains the error number. Ik heb me deze hele week lopen ergeren maar ik kan het niet vinden/oplossen, heeft iemand nog een mogelijke oplossing?
Link naar reactie
Ja, vorige keer de pc ook netjes zelf geinstalleerd (goed he ;)) SP2 nog niet ge-deinstalleerd (zal ik zo nog ff doen) Wel de pc al 2x op geinstalleerd from scratch en 2x hetzelfde probleem na installatie SP2 Ik heb overgens een orginele versie (op CDROM) van SP2 dus niet de gedownloade versie! edit: SP2 ge-deinstalleerd en internet werkt weer prima. Zal morgen de router een keer resetten, kan er iemand wat nuttigs vinden over de foutmelding in het eventlog? Ook daar heb ik naar gezocht maar nog niks kunnen vinden. alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:6da15fe9c3]Als je nu eerst gewoon de firewall van SP2 uitschakeld had, had je het niet hoeven te verwijderen.[/quote:6da15fe9c3] Als je nu [b:6da15fe9c3]eerst [/b:6da15fe9c3]had gevraagd of ik dat al gedaan had was dat een stuk vriendelijker over gekomen. En als ik gelijk had gezegd dat dit een van de eerste dingen is die ik gedaan heb, had je het niet hoeven vragen. [i:6da15fe9c3]Dus bij deze mijn excuses.[/i:6da15fe9c3] edit: Kan er inmiddels wel bij zeggen dat als ik op de PC de firewall uitzet ik op de laptop ook geen internet meer heb. :roll:
Link naar reactie
[quote:e03853a206="xanuex"]Bij vreemde problemen horen vreemde oplossingen maar hij heeft het altijd zo gedaan...[/quote:e03853a206] Vandaar dat ik ook met deze oplossing kwam. BIOS-updates verhelpen vaak hele vreemde problemen :wink:. Er is gewoon iets wat niet goed samenwerkt met SP2. Waarschijnlijk een stukje software of driver. De programma's die je er nu op hebt staan, zijn dat andere progs die je bij je vorige installatie ook hebt geïnstalleerd? Probeer qua software(versies) ongeveer hetzelfde geïnstalleerd te hebben, als wat je toen ook had. Misschien dat je het een en ander ff kan verwijderen bij het menu Software. Gebruik je nieuwe drivers voor je hardware, of die van je CD's. Misschien dat een bepaalde driver te oud is om samen te werken met SP2. Mocht het zo niet lukken, probeer dan ff een nieuwe install. En vlak na de nieuwe install zou ik dan eerst beginnen met SP2 voordat je aan de drivers begint etc.
Link naar reactie
Even overnieuw: begrijp ik het nou goed, je pc zit met netwerkkaart 1 aan de router, je laptop zit via een switch aan netwerkkaart 2 van in de pc? Heb je een speciale reden om dat zo te doen? Lijkt me een behoorlijk foutgevoelige configuratie, misschien probeert de pc wel via de verkeerde netwerkkaart het internet op te gaan. Ook de firewall-instellingen op de pc worden dan nogal onoverzichtelijk met verschillende regelsets voor beide netwerkkaarten. Als je nou eerst eens pc en laptop rechtsteeks aan de router hangt (ervan uitgaande dat die zoals gebruikelijk 4 poorten heeft) en, ervan uitgaande dat die router DHCP ondersteunt, beide comps op "Automatisch een IP-adres en DNS-Serveradres laten toewijzen" instelt. Schakel desnoods op beide comps de Windows Firewall tijdelijk uit en, nogmaals, let erop dat je bij het zetten van de benodigde instellingen de juiste netwerkkaart in de pc geselecteerd hebt. Jim
Link naar reactie
[b:e0442f33a7]@roy_startpag[/b:e0442f33a7] [i:e0442f33a7]Zijn dat andere progs die je bij je vorige installatie ook hebt geïnstalleerd?[/i:e0442f33a7] - Nope [i:e0442f33a7]Probeer qua software(versies) ongeveer hetzelfde geïnstalleerd te hebben, als wat je toen ook had.[/i:e0442f33a7] - Ik heb niet eens meer de moeite genomen om de programma's te installeren, gewoon schone install heeft hij al problemen mee [i:e0442f33a7]Mocht het zo niet lukken, probeer dan ff een nieuwe install.[/i:e0442f33a7] - alweer??? :wink: [i:e0442f33a7]En vlak na de nieuwe install zou ik dan eerst beginnen met SP2 voordat je aan de drivers begint etc.[/i:e0442f33a7] - Heb ik gedaan [b:e0442f33a7]@shepherd[/b:e0442f33a7] [i:e0442f33a7]Probeer eens het volgende commando in een dos-box netsh Winsock reset [/i:e0442f33a7] - Heeft blijkbaar wel geholpen, ik heb nu weer internet alleen erg traag, dit is waarschijnlijk ook de reden dat hij de moeite niet neemt om de plaatjes op een website te tonen :-? [edit]helaas toch niet de oplossing[/edit] [b:e0442f33a7]@Jim van Zweeden[/b:e0442f33a7] [i:e0442f33a7]Als je nou eerst eens pc en laptop rechtsteeks aan de router hangt (ervan uitgaande dat ....)[/i:e0442f33a7] - Je gaat wel van veel dingen uit :lol: Het is een ADSL modem/router waarbij er maar 1 netwerkpoort aanwezig is. Deze zit gekoppeld aan mijn netwerkkaart in de PC waarvan het MAC adres geregistreerd staat bij de provider dus allemaal op de router kan in dit geval niet :(
Link naar reactie
had al de laatste bios update netwerk kaart ook al in een ander slot gestoken firmware router niet geflashed wel netwerk kaart drivers nog geupdate (geen effect) DE OPLOSSING: http://zeropaid.com/bbs/showthread.php?t=24715 mensen, Ontzettend bedankt voor de hulp, vindt het nog steeds een vaag probleem maar goed... daar gebruiken we windows dan ook voor. :lol: tnx
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...