Ga naar inhoud

Download (IE5.5)

anoniem

Aanbevolen berichten

M'n oude WinME IE5.5 bakkie werkt eigenlijk (nog steeds) perfect. 't Enige (zwaar irritante) waar ik niet uitkom: Een webpagina met een link naar een "download" van een bestand resulteert vaak in het volgende: - Ik klik op de download link (soms een button of zo) - Vervolgens verschijnt het bekende download venster met de keuze "openen" of "opslaan" - In dit venster staat dan de HTML als te downloaden item i.p.v. de bestandsnaam waar 't om draait!! - Een "opslaan" resulteert dan ook in van alles, behalve het bestand. - Een enkele keer redt ik me met een rechtermuisklik, "doel opslaan als".... Maar als er een of ander script achter de "downloadknop" op de pagina staat dan wil dit natuurlijk niet. Wie kan aangeven wat de mogelijke oorzaak is en een eventuele oplossing aandragen? Uiteraard is een update naar [u:eff5e11825]IE6[/u:eff5e11825] een oplossing, maar met [u:eff5e11825]IE5.5[/u:eff5e11825] moet dit toch ook willen??? Groet, Ton
Link naar reactie
Ik zoek altijd naar oorzaken; een zwak van me.....! 't Is ook niet structureel: als ik "hier" bij C!T op de downloadpagina op de link klik, dan geeft het downloadvenster exact weer waar ik om vraag. Bij een andere URL laat het downloadvenster de HTML code zien en probeert dit ook op te halen...... Achter beide gevallen zit een Java scriptje....! Ik kan er geen chocolade van maken..... Wie???
Link naar reactie
ligt niet aan jouw ie-versie, maar aan de link die je aanklikt. het is wel vaker zo dat je eerst naar een andere pagina wordt geleid waar je dan uiteindelijk de gewenste download kunt krijgen. je kunt dit checken door de statusbalk aan te zetten: dan zie je links onderin weergegeven wat de link inhoudt. alleen als dat een rechtstreekse verwijzing is naar een exe, zip of geluidsbestand ofzo dan kun je direct via rechtsklikken kiezen voor opslaan als.
Link naar reactie
Ik denk dat je 't aardig goed weergeeft, maar vaak mislukt de download als er [u:a0f2043cef]niet[/u:a0f2043cef] staat weergegeven "u wilt abc.pdf downloaden van www.abc.nl", maar in plaats hiervan er een HTML code staat...... Waar de oorzaak ligt......??? Kortom: als ik rechtsklik op de link en ik kan kiezen voor "doel opslaan als" abc.exe, dan lukt ook download met een "normale" (linker)klik op de link. Zo niet, dan heb ik een probleem.
Link naar reactie
Blijkbaar....? Maar "voor m'n gevoel" heeft de uitvoering van 't script er misschien iets mee te maken....?? Als ik "hier", bij C!T iets wil downloaden, dan klik ik op de link en krijg een downloadvenster met de juiste info: "u wilt abc.exe downloaden van ......" Ga ik verder, dan krijg ik 't venster "opslaan als" met 't juiste bestand en wordt dit bestand ook werkelijk gedownload. Een ander voorbeeld is b.v. te vinden op 't Office forum: http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=10824 In 1 der reacties staat een .zip. Een klik op "download" geeft een downloadvenster met de vraag of ik "download.php?id=1335 wil downloaden van ......" Als ik verder ga krijg ik een "opslaan als" venster met de juiste .zip file. Het is me dus niet duidelijk dat een enkele URL op een pagina een downloadknop (b.v.) heeft staan waarbij een HTML code gedownload wil worden i.p.v. 't bestand.... (althans, bij mij)
Link naar reactie
nogmaals: het hangt geheel af van de inhoud van de link. in html: <a href="abc.exe">download</a> of <a href="abc.htm">download</a> je ziet in beide gevallen het woord download als aanklikbare link. m.a.w. er is niet zoiets als een standaardknop of -woord download die altijd en eeuwig precies hetzelfde doet, nl jou het bestand laten downloaden.
Link naar reactie
Volkomen duidelijk, echter: Als op een pagina een button staat voor de download van een bestand, dan wordt bij mij in het downloadvenster de HTML code aangegeven als te downloaden item. Als ik verder ga, dan verschijnt in het venster ook de HTML code als download item en [u:e3aad17c0d]niet[/u:e3aad17c0d] het bestand!!! Een goed voorbeeld waar 't mis gaat is b.v. Hotmail; een bericht met bijlage: Als ik links op de bijlage klik en je bent aangeland bij het downloadvenster, dan gaat het "openen (vanaf locatie)" goed, maar bij "opslaan" wordt weer een HTML code weergegeven, hetgeen bij verder gaan niet oplevert dat ik het attachment binnen krijg, maar een hoop onbruikbare onzin. De hemel mag weten waar dit probleem gezocht moet worden.....
Link naar reactie
had ik nog niet van gehoord. weer wat geleerd. wil je perse die versie van ie houden en nog een installatiebestand ergens op een cd hebben liggen dat je daarvoor kunt gebruiken, dan kun je met het prog ieradicator de bestaande installatie geheel verwijderen. maak wel eerst backups van je favorieten en, als je dat gebruikt, de mailbestanden en adresboek van outlook express. maar wellicht is het toch slimmer je pc via microsoft te laten updaten... of ie helemaal eraf met ieradicator en firefox (heeft nu ook emailclient, las ik) erop.
Link naar reactie
Ja, vreemd verschijnsel...! Ik heb de volgende mogelijkheden: A) IE5.5 vanaf de WIN (OEM) CD over de bestaande installeren. Ik heb echter geen idee of dat kan... B) updaten naar IE6, maar heb geen idee of dat geen verdere conflicten gaat geven op dit bijna 5 jaar oude machien... C) Firefox gaan downloaden en gebruiken, maar heb geen idee of dit ook loopt op Win ME... D) Alles nog maar even zo laten... ('t Beestje zal toch een keer vervangen moeten worden....) Groet, Ton
Link naar reactie
IZU (Ik Zal Updaten).... Off Topic: Ik volg je, ofschoon ik niet zo'n beveiligingsfreak ben. Ik heb ook geen dubbele sloten op de deuren, een slotgracht met krokodillen en een bewakingsteam, ofschoon dat ik deze tijd wel zou moeten.... :wink: Als de heren Providers de koppen eens bij elkaar staken dan wordt 't nog wat. Zo niet; dan kunnen we over een jaar of wat 500 Mb geheugen reserveren voor allerhande geladen "anti alles" software. Groet, Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...