Ga naar inhoud

mozilla firefox & internet explorer

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb nu net mozilla firefox 1.0 geinstalleerd. Ik heb dit programma al vaker gebruikt dus weet wel hoe het werkt alleen wil ik nu internet explorer van me computer fhalen. Ik heb windows 2000 hoe kan ik IE deinstalleren? als het via het register moet is dat niet erg maar dan wil ik wel weten waar ik precies moet zijn alvast bedankt roel
Link naar reactie
[quote:a527326b8e="gerben"]Op zich een loffelijk streven. Alleen zitten er wat haken en ogen aan. Het is sowieso niet mogelijk MSIE geheel te verwijderen, aangezien het geintegreerd is in het OS. Verder kun je windows update alleen gebruiken met MSIE. Zou het maar laten staan dus.[/quote:a527326b8e] nee hoor, Ik heb IE6 en OE6 verwijdert (volledig) middels XP-Lite . Eveb een register cleaner runnen en de overtollige sleutels van deze 2 rotzakken worden ook verwijdert. Daarna directory's verwijderen en klaar. Updates komen gewoon nog binnen , dankzij SP2 geloof ik Evert
Link naar reactie
[quote:85385aac48="GreatWhite"][quote:85385aac48="SkyWarrior"] Zelf ben ik weer van firefox afgestapt, gebruik gewoon IE, werkt tenminste.[/quote:85385aac48] Hoe bedoel je, werkt tenminste???? Verklaar u nader.[/quote:85385aac48]Hoe je het ook draait of keert, Internet Explorer is nog steeds de meest gebruikte browser in de wereld. Dit wil zeggen dat bijna alle sites gemaakt zijn voor IE en er op andere browsers soms totaal anders uitzien. Er zijn zelfs sites die enkel werken op IE ... Vandaar dat IE de enige browser is die op dit moment echt werk.
Link naar reactie
[quote:8498f00490="SkyWarrior"]IE, werkt tenminste.[/quote:8498f00490] MS heeft een browser op de markt gebracht dat alle standaarden aan de laars lapt, schijt heeft aan de webdesigners die eindelijk wel eens wat nieuwe features willen gebruiken, en dat product vervolgens 3 jaar niet upgrade (behalve de hoognodige beveiligings updates). Dan vind ik het gewoon knap van MS dat ze het voor elkaar krijgen dat mensen zeggen dat (3x) IE 'tenminste werkt'. De ontwikkeling van het www staat nu stil dankzij IE. En sites die het onder een andere browser niet doen verdienen het niet om bezocht te worden. Als je die sites gewoon overslaat, kun je over een paar jaar ook nog kiezen voor een browser.
Link naar reactie
[quote:936d6bcbb6="Ruudfeen"][quote:936d6bcbb6="SkyWarrior"]IE, werkt tenminste.[/quote:936d6bcbb6] MS heeft een browser op de markt gebracht dat alle standaarden aan de laars lapt, schijt heeft aan de webdesigners die eindelijk wel eens wat nieuwe features willen gebruiken, en dat product vervolgens 3 jaar niet upgrade (behalve de hoognodige beveiligings updates). Dan vind ik het gewoon knap van MS dat ze het voor elkaar krijgen dat mensen zeggen dat (3x) IE 'tenminste werkt'. De ontwikkeling van het www staat nu stil dankzij IE. En sites die het onder een andere browser niet doen verdienen het niet om bezocht te worden. Als je die sites gewoon overslaat, kun je over een paar jaar ook nog kiezen voor een browser.[/quote:936d6bcbb6]Wie zegt dat het www niet verder ontwikkeld? Zal ik je eens wat zeggen: ik vind het belachelijk dat er mensen het ons moeilijk maken door andere browsers te gaan maken die alles anders interpreteren zoals Mozilla, Opera en Safari. IE heeft de standaard gemaakt en ik vind dat de andere browsers maar moeten volgen, je moet geen alternatieve browser maken/gebruiken die niet alles hetzelfde weergeeft zoals in IE en dan klagen dat IE slecht is! Verder vind ik al die beveiligingsfouten maar kleine details. Waarom worden steeds fouten in IE gevonden en niet in Mozilla e.d.? Omdat niemand er naar zoekt. Iedereen wil Microsoft op de rooster leggen, al de fouten uit hun producten halen. Ze zouden eens een andere browser zo moeten testen, je zou nogal dingen horen! En dan denken ze dat ze veiliger surfen dat met IE...
Link naar reactie
[quote:ffa1e507d7="BelgiumBoy_007"]Wie zegt dat het www niet verder ontwikkeld? [/quote:ffa1e507d7] IE gebruikt al 3 jaar dezelfde rendering engine terwijl andere browser dit regelmatig bijwerken om de standaarden te ondersteunen. Je geeft ook zelf aan dat iedereen z'n site aanpast aan IE. En volgens mij gebruikt IE 6 nog dezelfde engine als IE 5, dus is het wel meer dan 3 jaar, maar dat weet ik niet zeker. [quote:ffa1e507d7="BelgiumBoy_007"] Zal ik je eens wat zeggen: ik vind het belachelijk dat er mensen het ons moeilijk maken door andere browsers te gaan maken die alles anders interpreteren zoals Mozilla, Opera en Safari.[/quote:ffa1e507d7] Je zegt dus dat je alle Linux gebruikers wil laten stikken omdat ze IE niet kunen gebruiken? Je zegt dus ook dat we maar niet zoveel keuze moeten hebben? Als het aan jou lag stond er maar 1 merk auto bij de auto dealer, zouden we allemaal met 1 merk telefoon rondlopen en zou MS maar het alleenrecht moeten hebben op alle software? Dit noemen ze concurentie, en dat is alleen maar beter. [quote:ffa1e507d7="BelgiumBoy_007"]IE heeft de standaard gemaakt en ik vind dat de andere browsers maar moeten volgen[/quote:ffa1e507d7] IE heeft echt geen standaarden gemaakt. daarvoor is [url=www.w3c.org]een organisatie[/url] in het leven geroepen. En IE zou zich daaraan moeten houden. [quote:ffa1e507d7="BelgiumBoy_007"]je moet geen alternatieve browser maken/gebruiken die niet alles hetzelfde weergeeft zoals in IE en dan klagen dat IE slecht is![/quote:ffa1e507d7] Denk je dat de alternatieve browser dat expres doen??? IE wijkt af van alle standaarden. [quote:ffa1e507d7="BelgiumBoy_007"]Verder vind ik al die beveiligingsfouten maar kleine details. Waarom worden steeds fouten in IE gevonden en niet in Mozilla e.d.? Omdat niemand er naar zoekt. Iedereen wil Microsoft op de rooster leggen, al de fouten uit hun producten halen. Ze zouden eens een andere browser zo moeten testen, je zou nogal dingen horen! En dan denken ze dat ze veiliger surfen dat met IE...[/quote:ffa1e507d7] Hoeveel bugs er nog in alle browsers zitten kunnen we weinig over zeggen. Wel is het zo dat de gevaarlijkste bugs in IE zitten in het activex gedeelte dat niet in andere browsers zit. Verder blijkt uit verschillende dingen dat Firefox veel meer is gericht op veiligheid dan IE. Windows XP is een goed product, werkt goed, loopt nooit vast (bij mij). Maar IE is puur een stukje misbruik van de monopoliepositie van MS.
Link naar reactie
[quote:8a1431b965="Ruudfeen"][quote:8a1431b965="BelgiumBoy_007"] Zal ik je eens wat zeggen: ik vind het belachelijk dat er mensen het ons moeilijk maken door andere browsers te gaan maken die alles anders interpreteren zoals Mozilla, Opera en Safari.[/quote:8a1431b965] Je zegt dus dat je alle Linux gebruikers wil laten stikken omdat ze IE niet kunen gebruiken? Je zegt dus ook dat we maar niet zoveel keuze moeten hebben? Als het aan jou lag stond er maar 1 merk auto bij de auto dealer, zouden we allemaal met 1 merk telefoon rondlopen en zou MS maar het alleenrecht moeten hebben op alle software? Dit noemen ze concurentie, en dat is alleen maar beter.[/quote:8a1431b965]Tegen de concurentie heb ik niets, zeker niet want het is gezond. Ik vind het enkel dwaas dat de andere browsers niet dezelfde mogelijkheden hebben als IE en het is dat dat het moeilijk maakt. Elke auto kan goed rijden, elke gsm kan fatsoenlijk bellen dan moet elke browser ook deftig pagina's kunnen weergeven. [quote:8a1431b965="Ruudfeen"][quote:8a1431b965="BelgiumBoy_007"]IE heeft de standaard gemaakt en ik vind dat de andere browsers maar moeten volgen[/quote:8a1431b965] IE heeft echt geen standaarden gemaakt. daarvoor is [url=www.w3c.org]een organisatie[/url] in het leven geroepen. En IE zou zich daaraan moeten houden.[/quote:8a1431b965]Dat vind ik een belachelijke opmerking. Wat denk je dat eerst bestond, IE of W3C? Dus wie moet zich aan de standaard van wie houden? [quote:8a1431b965="Ruudfeen"][quote:8a1431b965="BelgiumBoy_007"]je moet geen alternatieve browser maken/gebruiken die niet alles hetzelfde weergeeft zoals in IE en dan klagen dat IE slecht is![/quote:8a1431b965] Denk je dat de alternatieve browser dat expres doen??? IE wijkt af van alle standaarden.[/quote:8a1431b965]Blijkbaar doen ze het wel expres, anders deden ze het niet. Het is niet moeilijk om een pagina hetzelfde te interpreteren als IE, zij doen gewoon de moeite niet. Hun filosofie is "laat de anderen zich maar aanpassen aan ons" en het blijkt zelf nog te werken ook, schandalig! [quote:8a1431b965="Ruudfeen"][quote:8a1431b965="BelgiumBoy_007"]Verder vind ik al die beveiligingsfouten maar kleine details. Waarom worden steeds fouten in IE gevonden en niet in Mozilla e.d.? Omdat niemand er naar zoekt. Iedereen wil Microsoft op de rooster leggen, al de fouten uit hun producten halen. Ze zouden eens een andere browser zo moeten testen, je zou nogal dingen horen! En dan denken ze dat ze veiliger surfen dat met IE...[/quote:8a1431b965] Hoeveel bugs er nog in alle browsers zitten kunnen we weinig over zeggen. Wel is het zo dat de gevaarlijkste bugs in IE zitten in het activex gedeelte dat niet in andere browsers zit. Verder blijkt uit verschillende dingen dat Firefox veel meer is gericht op veiligheid dan IE. Windows XP is een goed product, werkt goed, loopt nooit vast (bij mij). Maar IE is puur een stukje misbruik van de monopoliepositie van MS.[/quote:8a1431b965]Akkoord dat de ergste fouten in het activeX gedeelte zitten en dat andere browser dit niet ondersteunen en die fouten dus niet hebben. Microsft zegt wel dat deze fouten onmiddellijk kunnen gestopt worden door gebruik van een firewall. Ik heb een firewall, geen problemen dus. Jammer dat niemand ooit de moeite doet om eens te kijken wat Microsoft als oplossing geeft...
Link naar reactie
[quote:6873f6939e]Tegen de concurentie heb ik niets, zeker niet want het is gezond. Ik vind het enkel dwaas dat de andere browsers niet dezelfde mogelijkheden hebben als IE en het is dat dat het moeilijk maakt. Elke auto kan goed rijden, elke gsm kan fatsoenlijk bellen dan moet elke browser ook deftig pagina's kunnen weergeven.[/quote:6873f6939e] Dat kan firefox ook, 99% van alle websites worden goed weergegeven, maar sommige sites kunnen/willen dat alleen de bezoekers die Exploder hebben op hun site kunnen komen, consumentje pesten heet dat. [quote:6873f6939e]Blijkbaar doen ze het wel expres, anders deden ze het niet. Het is niet moeilijk om een pagina hetzelfde te interpreteren als IE, zij doen gewoon de moeite niet. Hun filosofie is "laat de anderen zich maar aanpassen aan ons" en het blijkt zelf nog te werken ook, schandalig![/quote:6873f6939e] Dus firefox moet zich aan de regels van mickeysoft houden, schandalig! exploder is juist de oorzaak van spyware en virussen, laat mickeysoft zich maar aan de w3c standaard houden, ipv machtsmisbruik! [quote:6873f6939e]Akkoord dat de ergste fouten in het activeX gedeelte zitten en dat andere browser dit niet ondersteunen en die fouten dus niet hebben. Microsft zegt wel dat deze fouten onmiddellijk kunnen gestopt worden door gebruik van een firewall. Ik heb een firewall, geen problemen dus. Jammer dat niemand ooit de moeite doet om eens te kijken wat Microsoft als oplossing geeft...[/quote:6873f6939e] Dat noem ik geen oplossing maar een tijdelijke omweg om de fout te omzeilen.
Link naar reactie
[quote:74ec6f148c]Dus firefox moet zich aan de regels van mickeysoft houden, schandalig! exploder is juist de oorzaak van spyware en virussen, laat mickeysoft zich maar aan de w3c standaard houden, ipv machtsmisbruik! [/quote:74ec6f148c]Waarom zou Microsoft zich aan de W3C standaard moeten houden? Zij waren er eerst, W3C moet rekening houden met Microsoft. Denk toch gewoon eens logisch na mensen...
Link naar reactie
Ook nog interessant:[quote:0ceff7d6a8="ZDNet"]Slecht opgemaakte websites zouden door een browser moeten worden afgevangen. In de tests van Zalewski kwam het bij Mozilla, Netscape, Firefox, Opera en Lynx tot crashes van het programma, geheugenfouten en buffer overflow problemen. Soms was de pc minutenlang onbruikbaar. De fouten die optraden bij de meeste browsers waren zelfs zo talrijk en eenvoudig te genereren, dat Zalewski er op een gegeven moment genoeg van had en ermee ophield.[/quote:0ceff7d6a8]Uit: [url]http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=40054[/url].
Link naar reactie
[quote:775de9c33b="BelgiumBoy_007"]Ook nog interessant:[/quote:775de9c33b]Dan moet je ook de regel daaronder quoten: [quote:775de9c33b]Ondanks het goede nieuws voor Microsoft blijft Internet Explorer behept met flinke gaten, die bovendien diepgeworteld zijn in de architectuur van de software.[/quote:775de9c33b] Met IE is gewoonweg structureel iets mis. [quote:775de9c33b]Wat denk je dat eerst bestond, IE of W3C? Dus wie moet zich aan de standaard van wie houden?[/quote:775de9c33b]W3C is in '94 opgericht. IE 3, het eerste voorzichtige serieuze browser experiment van MS werd pas geleverd bij windows 95. Dit omdat MS geen brood zag in het internet. Destijds werd IE 3 aan alle kanten overklast door de concurrentie, maar MS maakte (gelukkkig voor hen) een enorme inhaalslag. Daar is nik mis mee. Waar wel wat mis mee is, is het feit dat MS ineens op eigen houtje van de toen al geldende standaarden ging afwijken. Dat is een beetje vergelijkbaar met een autofabrikant, die plots verzint dat ie wit-gekleurde remlichten wel leuker vindt dan rode en dat je geen richtingaanwijzers meer nodig hebt. Dat kan dus niet; als je een tool maakt waarmee je een openbaar medium mee toegankelijk maakt, dan moet je ervoor zorgen dat die aan de geldende standaarden voldoet. Je mag best propriëtare uitbreidingen verzinnen (activeX) maar je moet niet ineens afwijken van de standaard omdat je dat in je monopolistische kortzichtigheid besluit dat je dat wel handig lijkt. DAT is er mis met IE.
Link naar reactie
[list:7e987610de][*:7e987610de]Het is niet omdat IE3 pas bij Windows 95 geleverd werd dat hij toen pas bestond, denk maar aan Java applet ondersteuning, het word nu standaard in Windows gestoken maar vroeger niet.[*:7e987610de]Je noemt IE3 "het eerste voorzichtige serieuze browser experiment van MS" terwijl dat IE1 nog steeds de eerste versie was.[*:7e987610de]"op eigen houtje van de toen al geldende standaarden ging afwijken.": Welke standaarden? IE was de eerste en bepaalde dus de standaarden, het zijn de andere browsers die daarvan zijn gaan afwijken.[*:7e987610de]Dat voorbeeld van die autofabrikant zou ik even goed op Mozilla kunnen gebruiken.[*:7e987610de]Iedereen zegt dat IE afwijkt van de W3C standaard, dit is niet zo. Als je kijk naar het artiekel in mijn vorige post dan zal je zien dat IE zelfs pagina's die de standaard totaal fout toepassen kan tonen zonder problemen terwijl de andere browsers crashen...[/list:u:7e987610de]
Link naar reactie
[quote:f272f9ddcb="BelgiumBoy_007"]Je noemt IE3 "het eerste voorzichtige serieuze browser experiment van MS" terwijl dat IE1 nog steeds de eerste versie was.[*][/quote:f272f9ddcb]Ja, maar goed, als de link van Ruudfeen leest, dan zie je dat alles voor versie 3 nauwelijks serieus te nemen was als browser. [quote:f272f9ddcb]Dat voorbeeld van die autofabrikant zou ik even goed op Mozilla kunnen gebruiken.[/quote:f272f9ddcb]Dat is simpelweg niet waar. Mozilla en consorten zijn erop gericht om zo goed mogelijk de geldende internetstandaarden na te leven en weer te geven. Het is alom geaccepteerd dat W3C de standaard bepaalt voor webpagina's. Stel je voor dat die standaarden bepaald zouden worden door MS, dan zou het hele 'open community' idee van internet naar de haaien gaan: MS zou het zich simpelweg kunnen veroorloven om bv. bij iedere nieuwe OS versie de standaard te veranderen. Daardoor wordt iedereen gedwongen om in het stramien van een commerciële club te lopen. Er bestaat meer op deze wereld dan alleen maar MS en Windows. [quote:f272f9ddcb]Iedereen zegt dat IE afwijkt van de W3C standaard, dit is niet zo. Als je kijk naar het artiekel in mijn vorige post dan zal je zien dat IE zelfs pagina's die de standaard totaal fout toepassen kan tonen zonder problemen terwijl de andere browsers crashen...[/quote:f272f9ddcb]Ik snap niet wat daar positief aan is. Dat IE fouten "gedoogd" is m.i. een slechte zaak. Dat gaat immers ten koste van de geldende standaard en uiteindelijk verzuip je in een codebrij die deels wél en deels niet werkt. Het is vanuit webdesign oogpunt ronduit rampzalig wanneer iedereen ineens van de standaard gaat afwijken; hoe kun je in hemelsnaam ondersteuning bieden een een wildgroei van allerlei verbasteringen? Het www is een openbaar medium waar iedereen - ongeacht OS of browser - gewoon gebruik van moet kunnen maken. Het is zeker niet het eigendom van MS, die met halve standaarden het voor zichzelf probeerd te claimen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...