Ga naar inhoud

pentium 133 en internet via de kabel

anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb al jaren internet via de kabel met mijn pentium 4. nu willen mijn ouders dus ook gaan internetten via de kabel. met mijn oude pc. het is een: pentium 1, 133 met iets van 2gb geheugen en maar 16mb werkgeheugen. de minimale vereisten zijn een pentium 133 voor kabelinternet van @home. nu gaat het hun eigenlijk alleen om wat surfen op het web want ze weten nog vrij weinig van pc's. ze moeten alles nog leren maar internet is leuk en zal ze zeker boeien. ik weet dat het minimaal is maar stel ik zet in die p133 een: goede videokaart (heb ik nog liggen) extra werkgeheugen bij die 16mb+ b.v 128 of 256mb zou je er dan aardig mee kunnen internetten of is het hele ding te traag? stel dat kabelinternet goed werkt op die pc dan is het al genoeg. iemand weleens geprobeerd?
Link naar reactie
Mijn eerste pc aan het internet was een 486, dit werkte wel maar niet snel. Je besturingssysteem en je AV programma gebruiken al veel processorkracht. Er blijft dan wel erg weinig over voor je browser. Wellicht is een andere lichtere browser(mozilla embedded ofzo) een optie. Zware website met flash en of veel scripts of plaatjes vertragen de pc aanzienlijk. Vanaf een PII (350Mhz oid) werkt het pas redelijk soepel. NB als je ander geheugen in die pc gaat doen let dan wel op de frequentie hiervan die oude bakken draaien nog op 66 Mhz (mits SDRam) Dus : werkt wel maar niet lekker
Link naar reactie
zou het gewoon proberen, wel je memory upgraden en win98se erop. Laat je ouders dan surfen etc.. Als het voor hun te traag wodt dan horo je het wel, en dan kunnen jullie gaan kijken om een snellere machine in te zetten Zie net P1 : memory WEL verhogen echter maximaal 64 MB. ALs je meer zet wordt ie trager, tenzij de PC een HX chipset heeft
Link naar reactie
AFAIK zijn er geen 256 of 512MB Simmetjes :) Jawel, simmetjes :P http://forum.tweakzone.nl/topic/21034 zie de post van Andso - ik DENK dat je geen SDRAM hebt iig, ze moeten in paartjes van 2, 32bits simm op 64bits databus. Zoals Bosje zegt: memory WEL verhogen echter maximaal 64 MB. ALs je meer zet wordt ie trager, tenzij de PC een HX chipset heeft probeer anders ergens goedkoop een PII vandaan te halen, die dingen kosten tegenwoordig niets meer :) En surfen op een P100 kan ook, slackware 4 :P In ieder geval: ik heb eventueel nog een P1-166 voor je, en ik kan simmetjes voor je uit gaan zoeken. Stuur maar een PM :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...