anoniem Geplaatst: 19 augustus 2004 Delen Geplaatst: 19 augustus 2004 Hallo, Ik heb sinds kort een laptop aangeschaft, maar ik krijg deze maar niet op het internet.Ik heb de LAN kabel van de "gewone thuis-pc" in de ingang voor het netwerk van mijn laptop gestoken. De laptop geeft aan bij de netwerkverbindingen dat er een verbinding is gemaakt, maar wanneer ik dan de eigenschappen e.d. ga bekijken krijg ik de melding dat er een ongeldig ip-adres is.Er wordt ook helemaal geen ipadres weergegeven wanneer ik op het logo in de netwerkverbindingen klik. Er staat links in het scherm alleen ip: 00.00.00 etc. Wanneer ik kies voor verbinding herstellen kan er geen ipadres worden toegewezen.Op de gewone compter heb ik hier echter nooit een probleem mee gehad en kan ik prima kabelinternetten, hoe kan dit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2004 geef wat meer ifno over je netwerk setup. Heb je een dhcp server lopen, denk het niet ? Dus je laptop een vast ip adres geven anders dan je pc. Bovendien moet je op je gewone pc je internet gaan delen : of software matig of het beste gewoon een router kopen (25-30 euro) Verder zie FAQ Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen