anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Delen Geplaatst: 13 juli 2004 Hallo, ik heb een probleem met internet (in den bosch) namelijk dat het echt ontzettend traag is, ik heb het idee dat het af en toe nog trager is dan een isdn verbinding. Waar kan dit aan liggen en weet iemand een goed programma of internetsite waar ik de snelheid kan testen? Ook erg opmerkelijk is dat op een van de pc de verbinding enigzins gaat qua snelheid maar op de andere de laptop, waar ik deze ook plaats het echt ontzettend traag gaat!! hopelijk weet iemand sites/programma's en of tips alvast bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2004 Een goede site om de snelheid te meten is www.speedtest.nl. Een goed programma dat je kan gebruiken is Nuria: www.nuria.nl Voor de rest zou ik ook niet direct weten waar het aan ligt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2004 Welk pakket heb je? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2004 dit is niet mijn echte woonplaats maar hier is gewoon het standaard @home kabelinternet pakket Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2004 Maak een aantal screenshots van metingen op speedtest.nl en/of mordax.nl, en stuur deze naar snelheid@home.nl. Bij een normaal abonnement zou de snelheid ongeveer 500 kB/s down en 60 kB/s up moeten zijn. Er zijn echter gebieden in Nederland waar het beduidend minder is. Ken je niemand in de buurt met een soortgelijk abonnement? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2004 nee ken hier niemand in de buurt met hetzelfde abbonement! net even paar metingen gedaan: Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Tue Jul 13 2004 om 15:50:47 UTC+0200) Download : 37.3 KByte/sec Upload : 4.4 KByte/sec Connection : 373.0 Conn/min Ping test Nederland : 14.0 ms Resultaten van http://www.mordax.nl Downstream: 22 KB/s Upstream: 5 KB/s maar als ik @home mail met screenshots wat gebeurd er dan? zal wel niet veel zijn he?! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2004 Draai je p2p-clients (bittorent, kazaa, imesh, newsleacherpro)? Firewall aanstaan, zoja welke? //gerben Het standaardakket is echt niet 4000/512. Het standaard pakket is iets van 1024/128. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2004 [quote:dae9e1b14b="turbo-pascal"]Het standaardakket is echt niet 4000/512. Het standaard pakket is iets van 1024/128.[/quote:dae9e1b14b] Een 'standaardpakket' bestaat niet bij @Home: 'budget', 'basis', 'family' en 'breedband' zijn de abonnements-vormen volgens @Home, waarbij 'family' misschien nog niet overal genoemd wordt: is de nieuwste abonnements-vorm, als ik het wel heb. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2004 Basis, normaal, standaard, begin... Afijn, ontopic weer :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2004 [quote:414ab21ee2="William_17"]nee ken hier niemand in de buurt met hetzelfde abbonement! net even paar metingen gedaan: Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Tue Jul 13 2004 om 15:50:47 UTC+0200) Download : 37.3 KByte/sec Upload : 4.4 KByte/sec Connection : 373.0 Conn/min Ping test Nederland : 14.0 ms Resultaten van http://www.mordax.nl Downstream: 22 KB/s Upstream: 5 KB/s maar als ik @home mail met screenshots wat gebeurd er dan? zal wel niet veel zijn he?![/quote:414ab21ee2] misschien niet maar als je niks doet gebeurt er ook niets, want deze snelheden zijn wel heel laag Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2004 Kwestie van naamgeving. Met standaard bedoel ik dus zoals het oorspronkelijk was, voor er goedkopere abonnementen kwamen. Tegenwoordig heet dat dus "breedband". Als TS zegt "standaard", dan neem ik aan dat hij deze bedoelt. http://www.home.nl/producten/kabelinternet/ De gemeten snelheden liggen onder het "budget" abonnement. Kan zijn dat @home een foutje heeft gemaakt. Of je hebt gewoon heel erg pech met het net ter plaatse. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen