anoniem Geplaatst: 18 juni 2004 Delen Geplaatst: 18 juni 2004 Hallo, Ik heb al sinds enige tijd een router achter het speedtouch modem geplaatst. Dit werkt op zich goed, maar nu wil ik er een web- / mail-server bij plaatsen. Dit is iets wat ik niet voorelkaar krijg... Op de speedtouch 'redirect' ik de poorten 80 en25 naar het ip van de router. Vervolgens 'redirect' ik die poorten op de router weer naar het ip-adres van de server... Dat zou als het goed is toch gewoon moeten werken ? Of kan je niet 2 keer nat achterelkaar toepassen (volgens mij wel) ? Of zou het komen omdat ik zowel op het modem als de router DHCP heb aangeschakeld ? Ik heb de documentatie van speedtouch er op nageslagen en hun websites / faq's , maar ik ben er niks wijzer van geworden. Wat zou er fout gaan ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2004 Hmm, ik heb nu het ip van de router als 'default server' opgegeven. In de router heb ik dus de poorten 21 en 80 geforward naar mijn server-ip. Als ik nu een 'shields-ip' test doe van grc.com , dan blijkt allees stealth te zijn. Dat is niet goed natuurlijk. Hoe zou dat kunnen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2004 Ah, dat stealth probleem is opgelost..., maar het werkt dus nog steeds niet. Ik vindt de documentatie ook zeer teleurstellend ! Geen boekjes wat ik op zich niet erg vindt, maar ook in de pdf kan ik er niks over vinden. Er staat b.v. ook niks in over hoe je het modem moet resetten...dat was ook zeer lastig. Op de website wordt ik ook niet veel wijzer van de aangeboden documenten. Maar goed...waar zou hier bij mij het probleem kunnen zitten ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2004 Modem resetten doe je door middel van de meegeleverde CD. Hiermee kun je namelijk weer een andere config in je modem zetten. Je zegt dat de juiste poorten nu open staan. Van waaruit test je nu je website? Dit kan namelijk niet vanaf je eigen netwerk, via je publieke IP-adres. Je moet het dus testen vanaf een andere lokatie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2004 [quote:3ea76ebdf6="Leo S"]Modem resetten doe je door middel van de meegeleverde CD. Hiermee kun je namelijk weer een andere config in je modem zetten. [/quote:3ea76ebdf6] Ja er is idd een tooltje om de config te wijzigen, maar als de config onjuist is...dan kun je niet meer op het modem komen ! Daar heb je dus niks aan ! Er is ook een methode om het modem uit te zetten en dan de aan/uit-knop in een bepaalde volgorde gebruiken..., maar die kon ik nergens vinden in de bijgeleverde documentatie. [quote:3ea76ebdf6="Leo S"] Je zegt dat de juiste poorten nu open staan. Van waaruit test je nu je website? Dit kan namelijk niet vanaf je eigen netwerk, via je publieke IP-adres. Je moet het dus testen vanaf een andere lokatie.[/quote:3ea76ebdf6] Ik kan zien dat de poorten openstaan vanaf grc.com d.m.v. een poorttest. Inmiddels weet ik dat de ftpserver bereikbaar is vanaf het internet. Daar kan iedereen vanaf internet nu opkomen. De webserver werkt echter niet ! Die heb ik op precies de zelfde mannier geconfigureerd. Toch werkt het niet... Zou dat komen door de web-config-tool van de speedtouch ? Die zit ook op poort 80. Normaal als ik de port-forwarding uit heb staan en ik tik het domeinnaam in, dan krijg je de speedtouch-web-config menu. Nu met portforwarding echter gebeurt er niks ! Dan krijg je een foutmelding. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2004 [quote:06cbdaa693="bvvelde"]Ja er is idd een tooltje om de config te wijzigen, maar als de config onjuist is...dan kun je niet meer op het modem komen ! Daar heb je dus niks aan ![/quote:06cbdaa693] De tool die op de CD staat doet een discovery op het netwerk. Ongeacht wat de configuratie in de modem is en het IP-adres wat je op je PC hebt staan, als je je modem rechtstreeks op je PC aansluit en die tool start om je modem opnieuw te configureren, zal hij hem altijd vinden. [quote:06cbdaa693="bvvelde"]Zou dat komen door de web-config-tool van de speedtouch ? Die zit ook op poort 80. Normaal als ik de port-forwarding uit heb staan en ik tik het domeinnaam in, dan krijg je de speedtouch-web-config menu. Nu met portforwarding echter gebeurt er niks ! Dan krijg je een foutmelding.[/quote:06cbdaa693] Als je normaal van buitenaf de configpagina krijgt van je modem is er iets niet goed. Je zou nooit de configpagina van je modem moeten krijgen als je van buitenaf verbinding maakt. Hoe is je webserver opgezet? Welke webserver gebruik je? Heb je default documents ingesteld? Welke foutmelding krijg je precies? Kortom, iets meer info graag. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2004 Normaalgesproken luisterd de 'remote management' van de peedtouch op poort 80. Dat is op zich logisch, want dan kunnen mensen inloggen op het ip-adres van de speedtouch zonder dat ze een poortnummer hoeven mee te geven aan de browser. De speedtouch kan echter zijn remote management functie niet uitschakelen... Ook kan ik zijn poort nummer niet veranderen in een andere poort dan 80. Dit is heel vervelend dus. Nu dacht ik door een defaultserver in te stellen dat het klaar was, maar toch komt er geen webpagina te voorschijn wanneer ik naar mijn domeinnaam surf. Ik kan van binnen mijn lan wel probleemloos op mijn webserver komen door het lokale ip in te typen. Het gaat dus mis bij het modem of de router. Zelf vermoed ik dat het aan het modem ligt, omdat die poort 80 gebruikt voor remote management. De ftp-server is namelijk wel bereikbaar vanaf internet..., maar die zit dan ook op poort 21. Dus ik denk dat de speedtouch met poort 80 de boosdoener is ! Kun je het poortnummer van de remtemanagement van de speedtouch veranderen ? (hoe dan...staat namelijk ook niet in de documentatie). Of kun je het zelfs compleet uitschakelen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2004 De remote management van de modem heeft hier niks mee te maken. Deze is, zoals ik hierboven al schreef, niet te benaderen vanaf het Internet. Als jij in je modem gewoon poort 80 open zet naar je webserver en je hebt je webserver goed geconfigureerd, zou je gewoon je webserver moeten kunnen benaderen vanaf het Internet. Het kan dus niet aan je modem liggen. Ik vroeg dan ook niet voor niks naar meer informatie, zoals welke webserver je gebruikt, hoe deze geconfigureerd is en welke foutmelding je precies krijgt. Probeer anders eens je webserver op een andere poort te laten draaien, dan weet je zeker dat het niet aan je modem kan liggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2004 [quote:c76844a387="Leo S"]De remote management van de modem heeft hier niks mee te maken. Deze is, zoals ik hierboven al schreef, niet te benaderen vanaf het Internet. [/quote:c76844a387] Het is zeer merkwaardig, maar wanneer mensen naar mijn domein surfen (poort 80 dus) dan krijgen ze het inlog scherm van de speedtouch voorgeschoteld...dit kun je ook niet veranderen heb ik ergens gelezen. Indien ik poort 80 d.m.v forwarding vanaf de router doorstuur naar mijn server (de router is als standaardserver ingesteld op de speedtouch)...dan krijgen ze niks meer te zien. Ftp wordt echter wel zichtbaar. Ik vermoed dus dat er op de een of andere mannier poort 80 conflicteerd... Als webserver heb ik [url=http://www.aprelium.com/abyssws/index.html]Abyss Webserver[/url] gebruikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2004 Oké...nu ben ik er bijna denk ik ! Computers vanaf internet kunnen de webserver vinden ! Als je naar mijn domein surft, dan komt mijn index.html netjes op het scherm. Alleen als ik vanaf mijn eigen lan naar het domein wil, dan wordt hij niet gevonden. Dat is op zich gek, want ik kan wel rechtstreeks naar het lokale ip van de server. Dus als ik naar het domein surf, dan zou hij er toch ook op moeten komen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2004 Het lijkt een bekend probleem te zijn, want [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=122886]HIER[/url] loopt ook een topic met de zelfde symptomen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2004 weet iemand hier trouwens of er miss en how-to is voor port-forwarding?? want ik wil het ook wel instellen (keb een Speedtouch Home omgebouwd naar Speedtouch Pro met een switch erachter). en ik wil nu wel op programma's zoals dc++ van iedereen kunnen downloaden dus moet ik active zitten maar ik zit nu natuurlijk passive en ik wil ook gameservers aanmaken voor me clan.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2004 Portforwarding kun je bij 'NAT' (of iets dergelijks, ben momenteel niet thuis dus kan het 'ff niet opzoeken) gewoon instellen. Dus iets van 'inkomende poort' wordt 'server poort' op 'server ip-adres'. Het is vrij simpel, maar beter is dus om je speedtouch om te bouwen tot een routerless modem m.b.v. het pptp.ini bestandje. Je zegt echter zelf dat je een switch achter de speedtouch hebt hangen, nou dan zou ik het zo laten want het werkt volgens mij zo ook en het is ietsje veiliger dan helemaal geen router / firewall. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2004 www.weethet.nl/dutch/welcome.php Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2004 Ik kan bij mij modem geen NAT vinden:S en op die site van Weethet kan ik ook niks vinden over port forwarding:S Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2004 Bij een oude SpeedTouch Home moet je met telnet inloggen op je modem om poorten open te zetten. [url=http://www.bruring.com/nuke/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=3&page=1]Meer info...[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2004 [quote:2a65c08115="KiPSiE"]Ik kan bij mij modem geen NAT vinden:S en op die site van Weethet kan ik ook niks vinden over port forwarding:S[/quote:2a65c08115] http://www.weethet.nl/dutch/adsl_automap.php Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2004 hoe heb jij die speedtouch ingesteld om te latenw werken met je router mij lukt het maar niet grrrrrrrrrrr Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2004 Ik heb de router als 'default server ingesteld'. Alles wordt dan doorgestuurd naar de router. Vervolgens stel je met nat de portforwarding in op je router... suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2004 kan je nog een keer precies uiteleggen hoe je het hebt gedaan, hoe je de speedtouch 510 hebt ingesteld, en de e-tech router. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen