Ga naar inhoud

USENET ???

Aanbevolen berichten

ik las laatst een stukje over usenet, dit zou stukken sneller gaan dan kazaa, maar op de site van usenet kan ik alleen maar dingen vinden over binary files, moeilijke langdradige wegen om aan je data te komen, en je moet er ook voor betalen. Maar wat IS HET NOU PRECIES...want dat is mij nog steeds niet helemaal duidelijk
Link naar reactie
Usenet is een verzamelnaam voor newsservers. Het is inderdaad een mooie manier om aan je bestanden te komen, echter dien je wel enige kennis en geduld te hebben. Newsservers zijn van oorsprong discussie servers, maar in de loop der jaren worden ze meer gebruikt om binaries (bestanden) te posten. Een groot bestand wordt opgesplitst in meerdere kleinere bestanden (parts) welke je vervolgens volledig moet zien binnen te halen. Wat veel providers doen om bandbreedte te bewaken is om van vooral illegale posts een aantal parts te verwijderen waardoor het gehele bestand zinloos is. Er zijn echter newsgroups waar je requestst kan doen van mising parts die vervolgens weer gepost worden door iemand. De newsservers die bij providers in gebruik zijn en die je gratis kan gebruiken op basis van je account hebben vaak een korte retension time, bestanden staan er vaak niet langer op dan 2 - 3 dagen.....
Link naar reactie
[quote:85c5727a17="20010196dacier"]dus als ik het goed begrijp is de kans dat je wat vind erg klein, en duurt het erg lang voordat je je bestand gevonden en (geheel) gedownload hebt?[/quote:85c5727a17] Dat ligt aan de insteek waarmee je iets zoekt, als je een specifiek programma of bestand zoekt is de kans inderdaad niet zo groot dat je het vind, als je echter het nieuwste van het nieuwste wil hebben is de kans aanzienlijk groter.
Link naar reactie
download [url=http://download.com.com/3000-2164-10285921.html?tag=lst-0-1]hier[/url] newsbin pro, vul als newserver de server in van je provider (meestal news.providernaam.nl), download de de grouplist, haal de headers binnen van een groep die je wilt en die veel postings heeft, en piel lekker wat aan :-)
Link naar reactie
Er is een prg FTD die de laatste postings weergeeft met nieuwsgroep gegevens zodat je ze makkelijk kan vinden. Je kan trouwens hele hoge sneheden halen als je tenminste een goede newsserver hebt, ik heb zelf speedxs newsserver en haal 700-750 Kb/s met mijn 8 Mbit verbinding en de snelheden zijn constant.
Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...