anoniem Geplaatst: 11 mei 2004 Delen Geplaatst: 11 mei 2004 sinds kort heb ik adsl, het lastige is dat de verbing er op allerlei onverwachte momenten mee stopt. Bij outlook express laat ik na ophalen/verzenden al nadrukkelijk de verbinding aan staan. KPN helpdesk had geen idee. Iemand een suggestie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2004 is dit alleen bij outlook , of vliegt de hele verbinding gewoon weg ook onder het surfen/anders? als je usb modem heb kun je proberen deze even op een andere usb port te zetten. Het is mogelijk dat de modem niet genoeg toevoer krijgt om de connectie te onderhouden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2004 USB modems kennen idd. dit probleem, te weinig toevoer van voeding. Vooral als het USB-modem op een USB-hub zonder eigen voeding aangesloten is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2004 ik heb inderdaad (helaas) een usb modem zonder voeding van een hub of zo (daar had ik ook problemen mee...) Het uitvallen gebeurt gewoon bij surfen of bij teruggaan naar een vorige webpage. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2004 Wel suf dat de KPN helpdesk geen idee heeft ... had dit probleem 3 jaar geleden al en toen maar overgestapt op ethernetmodempje! :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2004 inmiddels ben ik zo ver dat - na overleg kpn adsl desk - ik "binnen 48 u" terug gebeld word over het ruilen van usb modem in ethernetkaart. Vreemd dat die mooie usb modems nog steeds over de toonbank gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2004 Tsja ... politiek, afnamecontracten, zo'n USB-ding is nog net iets makkelijker aan te sluiten dan een ethernet-modem. Goede providers zoals XS4ALL leveren het USB-modem trouwens al geruime tijd niet meer bij hun ADSL-abonnementen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 het lang verwachte terugbellen door kpn helpdesk (op zaterdagmiddag..) is tot op heden niet gebeurd. helpdesk van Alcatel heeft mij keurig geholpen. Conclusie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 Conclusie trekken over die K.... P.... Neanderthalers is simpel :evil: . Maar hoe heeft Alcatel je eigenlijk geholpen? Zij zetten immers die K.... P.... USB-modems op de markt ... ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 0900 ADSL HLP , óók op zaterdagmiddag..., beter dan "afwachten", "wordt vanzelf beter". "usb snoertje kopen" , "zonealarm deïnstalleren"of "u wordt (niet) terugebeld". Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 Ja snap ik ... maar wat hadden die lui van Alcatel dan als oplossing? :-? ff weer voor het leermoment ... :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2004 de instellingen nagevlooid en hier en daar een vinkje veranderd of een andere optie genomen. Ik zou het achteraf echt niet meer weten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2004 En weer een leermoment verloren ... :( Altijd handig om te weten waarom je iets doet, toch? :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2004 tja,natuurlijk heb je gelijk, maar èn alles precies volgen èn uitvoeren èn dan ook nog onthouden/opschrijven is soms wel lastig als je dit soort zaken niet dagelijks bij de hand hebt. In ieder geval zat het 'm in eigenschappen ,gegevenscodering (uitgeschakeld i.p.v. wep) en dat soort zaken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen