Ga naar inhoud

Sweex adsl modem en Demon (babyxl) (kom er niet uit)

Aanbevolen berichten

Hi, Ik heb graag jullie hulp nodig met het volgende: Voor een kennis heb ik een Sweex adsl modem/router 4 poorts aangeschaft. Nu blijkt dat hij Demon met babyxl heeft. Ik heb alleen de handleiding kunnen vinden voor Demon met BBned. Heb de volgende instellingen doorgekregen: vpi 0 vci 34 Bridged ip lcc Ik schijn geen inlognaam en wachtwoord te moeten in vullen?! Ik krijg de modem echter niet zo ver dat hij verbinding met demon zoekt. Het lampje DSL op de modem blijft ook branden, volgens mij ten tekenen dat er geen line-sync is. De helpdesk van Demon had het erover dat ik met ipconfig een intern dhcp ip adres krijg te zien. Dat is het 10.0.0.4 adres wat mijn router doorgeeft. Volgens hen moet dat een demon ipadres zijn. Als ik de dhcp server in de router uitzet, kan ik deze vervolgens niet via de webinterface benaderen. ???? Zelf heb ik Zonnet en dat gaat iets makkelijker en heb weinig ervaring met Demon etc Is er iemand die de Sweex voor Demon (babyxl) heeft geconfigureerd of weet of dat uberhaupt mogelijk is?? En zo ja, welke instellingen moet ik dan aanpassen?? Weet iemand ook welke modems er nog meer met Demon EN Babyxl werken??? Ik weet dat de zyxtel en de copperjet dat doen maar zijn er nog meer merken en types? Want als de Sweex niet werkt moet ik echt opzoek naar een nieuwe modem Bedankt
Link naar reactie
Niet te gehaast. Ik vind Demon juist wel handig want het is redelijk plug and play. [quote:7fd5cfa691]Heb de volgende instellingen doorgekregen: vpi 0 vci 34 Bridged ip lcc [/quote:7fd5cfa691] Bridged IP zou LLc moeten zijn [quote:7fd5cfa691]Ik schijn geen inlognaam en wachtwoord te moeten in vullen?! [/quote:7fd5cfa691] Klopt [quote:7fd5cfa691]Ik krijg de modem echter niet zo ver dat hij verbinding met demon zoekt[/quote:7fd5cfa691]Heb je eerst al geprobeert om de pagina van BabyXL op te vragen? [url]http://connect.babyxl.nu/[/url] Volgens de handleiding moet dit als je BabyXL klant bent. Daarna dien je naar de Macadres pagina te gaan van demon [url]http://www.demon.nl/support/dslexpress/support/services/macadres.html[/url] Heeft de PC eerst aangesloten gezeten op het Internet van Demon? Zo ja dan zul je namelijk eerst het Macadres van je router moeten registreren of zoals ik heb gedaan... ik heb het Macadres van me router gelijk gezet aan die van de netwerk kaart van me PC. Werkt perfect. [quote:7fd5cfa691]Het lampje DSL op de modem blijft ook branden, volgens mij ten tekenen dat er geen line-sync is.[/quote:7fd5cfa691] Dit lampje dient volgens mij wel gewoon aan te blijven, het geeft volgens mijn info alleen maar aan dat de DSL lijn actief is. (Bij mijn Zyxell tenminste). [quote:7fd5cfa691]De helpdesk van Demon had het erover dat ik met ipconfig een intern dhcp ip adres krijg te zien. Dat is het 10.0.0.4 adres wat mijn router doorgeeft. Volgens hen moet dat een demon ipadres zijn.[/quote:7fd5cfa691] Je dient inderdaad in de router in te stellen dat ie contact moet maken met het Demon IP. De DHCP server dient er verder alleen voor om IP adressen intern te communiceren tussen je PC's. Echter hij moet wel weten welk IP er naar buiten gecommuniceerd moet worden. Dus hun antwoord klopt wel. Je moet dit ergens kunnen invullen maar dat zal in de Handleiding van je Sweex moeten staan. Hier nog een stukje over routers aansluiten van de demon site. [i:7fd5cfa691]Een router koppelen aan uw modem Als u een router wilt koppelen aan uw modem, of uw ZyXEL modem als router wilt instellen zult u opnieuw naar de MAC-adres pagina moeten om het MAC-adres van uw router of het ZyXEL modem te koppelen aan uw DSL account. U heeft daarbij uw gebruikersnaam en het algemene wachtwoord nodig. Het kan gebeuren dat het niet lukt om het MAC-adres van uw router of ZyXEL via de MAC-adres pagina aan te melden. In dat geval kunt u het MAC-adres aan ons doorgeven. Bij de ZyXEL vindt u dit MAC-adres op de sticker onder op het apparaat. U kunt dit vervolgens via het [url=http://www.demon.nl/support/contact.html]contactformulier[/url] of per telefoon aan ons doorgeven. In de regel wordt dit dezelfde dag nog gekoppeld aan uw vaste IP-adres. LET OP: voordat wij een MAC-adres kunnen koppelen aan uw vaste IP-adres is het noodzakelijk dat uw account reeds geactiveerd is. Daartoe moet u zich met de ZyXEL in bridged modus minstens eenmaal met een computer op de MAC-adres pagina aangemeld hebben. [/i:7fd5cfa691] Hoop dat je er wat aan hebt. suc6[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...