anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Delen Geplaatst: 3 april 2004 Ik deel mijn internet met proxy software nl winroute pro. Dit werkt allemaal perfect maar toch heb ik een probleem. Ik beschik nl ook over een laptop van het werk waarop vpn software geïnstalleerd is van checkpoint is. Het probleem is dat dit niet werkt over een gedeelde internet verbinding. Ik heb in documentatie van winroute gekekenen en ook in die van de opvolger kerio winroute firewall, daar staat in dat de software niet samenwerkt met externe vpn software. Heeft iemand hier soms een logische verklaring voor. En nog belangrijker bestaat er een oplossing voor dit probleem, buiten het installeren van een hardware matige router, ik wil bij een software oplossing blijven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 De vraag is of het bij een hardware router wel gaat werken. Dit soort VPN-software gebruikt namelijk in veel gevallen IPsec en IPsec werkt niet in combinatie met een NAT-router. Dit komt omdat IPsec de header van het data-pakketje zodanig encrypt, dat een NAT-router er niks meer mee kan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen