anoniem Geplaatst: 27 februari 2004 Delen Geplaatst: 27 februari 2004 Ik heb ADSL met een eternet-modem. Als ik op IE of OE klik ben ik gelijk online, er wordt niet gevraagd of ik verbinding wil maken. Bij het afsluiten wordt ook niet gevraagd of ik de verbinding wil behouden. Ben ik dan altijd online als de PC gestart is? (dit wil ik in de meeste gevallen niet) De simpelste oplossing is de voedingskabel van de modem verwijderen, is dit ook de enige en juiste oplossing? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2004 je bent dan idd altijd online. als je de voeding van de modem er uit haalt dan duurt het een poosje voor dat je verbinding hebt als je de kabel er weer instopt. je kunt ook je netwerkkabel eruit halen heb je ook geen verbinding meer. maar er zit toch een firewall op die ethernet modem? hoef je helemaal geen kabels te verwijderen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2004 [quote:dca3d27150="screenxxl"]je bent dan idd altijd online. als je de voeding van de modem er uit haalt dan duurt het een poosje voor dat je verbinding hebt als je de kabel er weer instopt. je kunt ook je netwerkkabel eruit halen heb je ook geen verbinding meer. maar er zit toch een firewall op die ethernet modem? hoef je helemaal geen kabels te verwijderen.[/quote:dca3d27150] Wat je zegd klopt helemaal. Ik los het als volgt op. Als ik niet online wil zijn klik ik gewoon met rechts op het pictogram in de taakbalk en kies voor uitschakelen. Hiervoor moet je natuurlijk wel bij eigenschappen voor je Adsl verbinding de optie 'Pictogram in de taakbalk weergeven tijdens de verbinding'. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2004 [quote:c73f6c5fb0="rc.wynandts"]De simpelste oplossing is de voedingskabel van de modem verwijderen, is dit ook de enige en juiste oplossing?[/quote:c73f6c5fb0] Ik weet niet wat voor modem jij hebt, maar bij de mijne (Alcatel Speedtouch 510) zit ook gewoon een uitknop. :wink: Maar dan duurt het inderdaad lang om weer verbinding te krijgen. Dus het is beter om de tip hierboven te gebruiken... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2004 Weetje wat wel raar is? Ik heb laatst ook een modem/router gekocht, 2 pc's aangesloten. De 2e pc (W98) heeft altijd internet, de ander moet ik het aanzetten TENZIJ ik een snelkoppeling op het bureaublad heb van de LAN-verbinding :o Ik heb het nog niet echt onderzocht maar het is tog echt zo... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2004 Ook kun je de SpeedTouch 510 instellen voor PPPOA bridged ethernet. Je moet dan op je PC een 'inbelverbinding' maken, zoals je eigenlijk bij de speedtouch home modems moest doen. Als je geen verbinding meer met internet wil verbreek je deze inbelverbinding en zodra je op internet wil is de verbinding binnen een paar seconden weer actief. Ik zie eigenlijk ook niet echt waarom je bij ADSL niet continu verbinding zou willen hebben.... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen