anoniem Geplaatst: 29 januari 2004 Delen Geplaatst: 29 januari 2004 Ik vraag me af of het mogelijk is om een snelle internet verbinding te hebben via de sateliet. Ik wil binnenkort gaan werken vanuit Frankrijk en regelmatig grote bestanden via internet naar nederland versturen. Ik ben inmiddels verwent met DSL hier maar in de streek waar ik heen wil moet dat nog uitgevonden worden. Ik weet niets van satelietverbindingen, of dit bijvoorbeeld dezelfde sateliet is als waarmee je tv-zenders ontvangt en belangrijker; is de snelheid vergelijkbaar met DSL? Wie heeft hier ervaring mee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2004 http://www.bysky.nl/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2004 Bedankt! Helder verhaal, alleen die prijs; oef, 90 Euro per maand da's niet weinig zeg! Goed dan heb je wel 130 tv zenders op je pc maar die pc is dan sec voor het werk en daarna gaat hij uit! TV kijken doe ik toch liever vanaf de bank. Ik kon geen specificaties vinden over up en down stream snelheden en evt. data-limiet. [edit]Inkomend verkeer Uitgaand verkeer Consument: 1 GByte 125 MByte [/edit :oops: ] Is dit de gemiddelde prijs of kan het ook goedkoper? Ik zou graag wat "ervaringsdeskundigen" horen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2004 zoek es op [b:85fb208042]sateliet AND internet[/b:85fb208042] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2004 Het bedrijf wat ik je gaf levert voor ons een 2 mbit up en downverbinding over de sataliet tussen 2 lokaties. Uit ervaring weet ik dat ze goed zijn, maar weet weinig over hun werkwijze t.o.v. particulieren aangezien ze voornamelijk in de zakelijke markt opereren. Het product wat ze bieden voor particulieren is qua kwaliteit/prijs verhouding denk ik wel het beste alternatief als je breedband wilt, maar geen adsl of kabel kan krijgen. De initiele kosten liggen ergens rond de € 1400,- en is dus ook erg veel. Zo'n spiegeltje in de ruimte kost nou eenmaal wat euri's en die zullen betaald moeten worden :-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2004 [quote="gabba"][color=red:5837f3ce66]edit Edmond: Gabba moet nog een boel leren. [/color:5837f3ce66]/quote]Zo, die opmerking kunnen we weer in de boeken opnemen... :evil: Wat dat dure betreft, je zal inderdaad wel wat meer kwijt zijn dan voor een standaardaansluiting hier. De vraag is dan enkel of je dat er voor over hebt. Als het allen maar voor je werk is, volstaat een gewone lijn dan niet? Of misschien kan je je werkgever overtuigen van de noodzaak, en dan betaalt hij... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2004 [quote:5a0c6f5b28="Johnny321"]zoek es op [b:5a0c6f5b28]sateliet AND internet[/b:5a0c6f5b28][/quote:5a0c6f5b28] zucht.. Verder Iedereen bedankt voor de tips (althans die met argumenten :wink: ) Het is trouwens voor gebruik als zelfstandige dus die zakelijke variant is te overwegen. Ik ga eens zoeken naar de verschillende prijzen in deze markt. Inbelverbinding is geen alternatief want het gaat om behoorlijk wat dataverkeer. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen