anoniem Geplaatst: 23 december 2003 Delen Geplaatst: 23 december 2003 Ik draai Windows 98 Sinds kort komt na het opstarten steeds het inbelscherm voor HCCNet. Ook na annuleren komt het opnieuw te voorschijn. Er is schijnbaar een of ander programma dat steeds verbinding met het Internet zoekt. Hoe kom ik erachter welk programma dat is ? Hans Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2003 Waarschijnlijk Spyware. Je kan dat verwijderen met Adaware van Lavasoft (freeware) of Spybots Search&Destroy (freeware). Even zoeken met Google en downloaden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2003 Als niets meer te vinden is, kijk dan eens even in het I.Explorer menu: Extra-Internet Opties-Geavanceerd en haal een eventueel aanwezige "vink" weg bij "Controleren of de uitgever een certificaat heeft ingetrokken". Dit blijkt een regelmatig terugkerende boosdoener te zijn.... Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2003 Bedankt Ton ! AdAware haalde wel een paar spyware eruit maar het probleem bleef bestaan. Pas door Internet Explorer aan te passen en het vinkje weg te halen bij "Controleren of de uitgever een certificaat heeft ingetrokken" loste het probleem op. Alleen ... hoe komt dit nu ? Heeft spyware dit veranderd ? Mijn computer is virusvrij (gescand met Norton Antivirus) Hans Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2003 Voor zover mij bekend is/blijkt WindowsUpdate in veel gevallen de boosdoener geweest te zijn (na bijwerken van het systeem). Lig niet wakker over het uitschakelen van deze controle; 't is echt niet belangrijk..... Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2003 Zou het niet gewoon kunnen zijn dat Norton het net op wil om te kijken naar updates???? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2003 Nee! Wanneer Norton (AntiVirus) midddels AutoLiveUpdate wil controleren op nieuwe definities is eenvoudig te achterhalen via de Windows Taakplanner (Schedueler). Dit gebeurt op vaste tijdintervallen en niet zomaar "te hooi en te gras"...... Bovendien wil NAV nooit een verbinding maken, maar wordt op de tijden zoals gedefineerd in de Windows taakplanner gecontroleerd OF er een verbinding aanwezig is. Als dit het geval is wordt (Auto)LiveUpdate gestart. Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2004 Mijn vader had hetzelfde probleem. Wel 60x een inbelscherm. Van alles geprobeerd, inclusief spybot en ad-aware + opstarten via msconfig regelen. Een vinkje in IE, zoals hiervoor vermeld, bleek voldoende. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen