anoniem Geplaatst: 29 oktober 2003 Delen Geplaatst: 29 oktober 2003 Hallo, Ik heb het merkwaardige probleem dat mijn tempmap volloopt met bestanden van 0 bytes. Pak weg 1000 bestanden per dag is normaal bij ongeveer 2 uur computeren. Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak is. Werk met windows 98 en Norton 2003. Alvast bedankt voor de reactie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2003 programma's die wel de bytes uit de tmp file halen maar niet de file zelf verwijderen kunnne zo weggehaald worden [b:ac1965b94e]schijf opruiming [/b:ac1965b94e]doet dit onder andere Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2003 Bedankt voor de snelle reactie. Schijfopruiming maakt deze map niet leeg. Ik maak nu gebruik van easycleaner. Daarmee kan ik probleemloos de bestanden van de vorige dag verwijderen.Als ik dit van de recente dag doe dan krijg ik foutmeldingen. Zolang als ik windows 98 al gebruik heeft schijfopruiming nog nimmer de tempmap leeggemaakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2003 Als je deze .tmp files niet "van dezelfde dag" kunt verwijderen, betekent dit dat e.o.a. programma deze bestanden nog "in eigendom heeft". M.a.w.: ze zijn nog in gebruik. Probeer eens te achterhalen d.m.v. "Zoeken" op welk tijdstip deze bestanden worden aangemaakt en wat je kort daarvoor hebt gedaan en/of opgestart... (Met Ctlr+Alt+Del kun je nagaan welke programma's actief zijn.) Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2003 Hallo Ton, Bedankt voor je reactie. De klacht die ik opsomde is sinds korte tijd aanwezig. In het verleden werden er in de temp map incidenteel bestanden geplaatst. Easy Cleaner verwijdert de onnodige en dubbele bestanden die je op de gespecifeerde lijst aangeeft. Daarop staan ook de tijden waarop ze gemaakt zijn. Daarin kun je ook zien dat alleen al bij het opstarten van de pc er al meer dan 25 bestandjes in de temp map komen. het verwijderen met ctrl+ alt + deleet heb ik ook al gebruikt maar je ziet er dan ook links en rechts in die map nieuwe bestandjes ontstaan. Bij elke muisbeweging onstaat er schijnbaar weer een nieuw bestand. Een merkwaardige toestand. Groetjes,Arie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2003 Start MSConfig eens en kijk op het tabblad "opstarten"... Hier kun je wat er zoal geactiveerd wordt, hetzij via het register, hetzij via "Opstarten", etc. Mogelijk vind je hier de "boosdoener".... Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2003 Bij startconfig.gekeken maar geen bizonderheden kunnen ontdekken. Wel zag ik in de map tempory internetfiles 9278 bestanden in 9 mappen die niet zichtbaar zijn. Dit had ik ook nooit eerder gezien.Is dat normaal? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2003 Over welke "temp" map gaat het eigenlijk: 1) Temp. Internet Files (De "Internet Cache"): Deze map heeft 1 submap, te weten "Content.IE5" en vervolgens heeft deze map weer een aantal submappen (met een alfanumerieke naam van , ik meen, 8 posities). Deze submappen krijg je wel te zien als je deze "verborgen bestanden en mappen" toont: Open Verkenner, Extra, Mapopties, Tabblad "Weergave", en vervolgens even naar de optie zoeken om deze "verborgen mappen en bestanden" weer te geven......! De functie van die submappen met alfanumerieke naam is om het bladeren (browsen) naar eerder bezochte sites wat vlotter te laten verlopen. 2) De Windows "Temp" map: hierin worden tijdelijke bestanden weggeschreven die door applicaties worden gebruikt, maar ook b.v. .log files, .txt bestanden, etc. In principe kan alles wat er staat veilig worden verwijderd indien er geen applicaties meer actief zijn. Als er constant van alles wordt toegevoegd moet hiervoor een oorzaak zijn. Nogmaals: kijk naar het tijdstip waarop dit gebeurt ("Zoeken") en start "MSConfig", open het tabblad "Opstarten" en kijk wat er allemaal geactiveerd wordt. D.m.v. "uitvinken" (1 voor 1) zou je mogelijk kunnen achterhalen of er een verantwoordelijke aan te wijzen is. Vergeet niet om 'm weer aan te vinken na een volgende start als er geen reden tot verdenking bestaat....... Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2003 gewerkt met MSConfig in tabblad opstarten. Heel wat keren de pc opnieuw op gestart. Uiteindelijk bij het volgende item het vinkje verwijderd Win 32 infoC:\windows\system\win 32 info.exe/noconnect. Dat werkt er worden geen grote hoeveelheden tempbestanden meer aangemaakt. Er is ook nog een tweede fout de map tijdelijke internetbestanden blijft leeg maar ik denk dat dat niet zo erg is. Ton ik wil je hartelijk danken voor je hulpvaardige aanwijzingen. Groetjes,Arie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2003 Kijk ook eens naar de topic "temp internet files verwijderen" op het Windows forum..... Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2003 Voor het geval day je de restanten van de trojan Downloader.Dluca nog verder wilt opruimen, want die had(heb) je: http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/downloader.dluca.b.html De virusscanner wel geupdated? Norton kent hem al bijna twee maanden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2003 Ik heb Norton 2003 automatische updates. Paar keer daarmee een probleem gehad en 3 keer in 3 weken tijd opnieuw moeten installeren. Merkwaardig dat ik die trojan heb gehad.Wel brak vorige week een virus door die door de bloodhound niet herkent werd.Verder als firewall zonealarm. de topic temp internetfiles bekeken maar nog niet helemaal duidelijk. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen