anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 Ik ben op zoek naar een proxyserver die aan de volgende eisen voldoet: [list:ec99234c99] [*:ec99234c99] Authenticatie op basis van NT domein inlog, dus geen extra vensters waarin een gebruikersnaam/wachtwoord ingevuld hoeft te worden [*:ec99234c99] Blocken/permitten van adressen obv username [*:ec99234c99] Goede logging mogelijkheden [/list:u:ec99234c99] Ik heb meerdere pakketten geprobeerd, maar geen enkele voldeed aan bovenstaande eisen, iemand ervaring met een proxyserver die hieraan wel voldoet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 ISA? Die kan en doet dit allemaal als je de firewall-client op de workstations installeerd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 [quote:2cae7351c9="sjouken"]ISA? Die kan en doet dit allemaal als je de firewall-client op de workstations installeerd[/quote:2cae7351c9] Tja, dat wil ik dus ook niet, ik wil geen clientsoftware of wat dan ook voor installaties aan de clientside doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 Dan nog kun je ISA-server gebruiken. Je hoeft namelijk niet de firewall client te gebruiken, maar dan kun je uiteraard niet optimaal gebruik maken van alle authenticatie- en logging opties van ISA. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2003 [quote:96d1143d5b="Leo S"]Dan nog kun je ISA-server gebruiken. Je hoeft namelijk niet de firewall client te gebruiken, maar dan kun je uiteraard niet optimaal gebruik maken van alle authenticatie- en logging opties van ISA.[/quote:96d1143d5b] Dus ik kan op domein niveau een groep aanmaken die bijv. "internet" heet, iedereen die daarin zit heeft toegang tot internet. Vervolgens wil ik iedereen die niet in die groep zit wel toegang geven tot internet, maar die mogen alleen naar bijv. detelefoongids.nl. Kan ik ook verder bepaalde gebruikers die wel in de groep "internet" zitten blocken om naar bijv. hotmail.com te gaan? En uiteraard moeten de gebruikers geen schermen krijgen om in te loggen, maar moet gewoon de NT-authenticatie gebruikt worden. Laatste vraag: In welke versies van W2K server zit ISA? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2003 ISA moet je appart aanschaffen en instaleren op een W2k (of W2k3)- server. Maar zo ver als ik mijn examen begrepen heb, moet je de firewall-client instaleren als je met users wil gaan werken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2003 [quote:9d6420699f="sjouken"]ISA moet je appart aanschaffen en instaleren op een W2k (of W2k3)- server. Maar zo ver als ik mijn examen begrepen heb, moet je de firewall-client instaleren als je met users wil gaan werken.[/quote:9d6420699f] Mmmm, ok, dat zal ik dan nog ff uit moeten zoeken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2003 Je hoeft niet met de firewall client te werken om op usernivo je policies en rules aan te maken. Het is wel zo dat ISA-server dan met inlogschermen komt, zodra er een pagina opgevraagd wordt, maar dit is met een registry-setting op de ISA-server aan te passen. ISA-server zit standaard in Windows 2000 Small Business Server (maar eigenlijk wil je die helemaal niet hebben) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2003 [quote:b98d768589="Leo S"]Je hoeft niet met de firewall client te werken om op usernivo je policies en rules aan te maken. Het is wel zo dat ISA-server dan met inlogschermen komt, zodra er een pagina opgevraagd wordt, maar dit is met een registry-setting op de ISA-server aan te passen. ISA-server zit standaard in Windows 2000 Small Business Server (maar eigenlijk wil je die helemaal niet hebben)[/quote:b98d768589] Ok, lijkt me allemaal voldoende, heb inmiddels een trialversie gedownload en zal die op een (test)w2kserver uitvoerig gaan testen. Allen tnx Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen