anoniem Geplaatst: 4 september 2003 Delen Geplaatst: 4 september 2003 Hoi Allemaal , Ik kom er even niet uit , ik werk met XP home en een Alcatel us modem. Heb sinds kort ADSL, echter de fax werkt niet omdat in de eigenschappen het oude modem staat aangegeven en ik zo even geen aanwijzing vind om dit te veranderen. Mijn oude modem zit op een combikaart samen met een TV voorziening! Er moet vast wel iemand zijn die een beetje slimmer is als ik, zeker weten! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2003 Hallo, zou je misschien wat meer informatie kunnen geven over je systeem? Wat voor een hardware zit er in de PC en welke programma's zijn geinstalleerd voor die fax? Wat ik me namelijk voor kan stellen, is dat een fax-programma alleen maar met een PSTN (inbel)-modem werkt. Bij het ontvangen van een fax is er altijd een direkte telefoon-verbinding nodig tussen 2 apparaten. En ik denk niet dat dat voor een software-fax anders is en dat hij dus ook niet via ADSL zal gaan werken!? Greetz! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2003 ADSL is geen telefoon. Je kan dus niet faxen over de adsl verbinding, je kan ook niet girotellen via ADSL. Hiervoor heb je een gewone modem nodig. Tip : je hebt een interne modem. Er zijn van die leuke sites die een dialer willen installleren om je op 0900 te laten bellen. Zorg dat ie dan uit staat (kabel eruit of zo). Via ADSL en kabel hoef je je normaliter geen zorgen te maken over een dialer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2003 Hoi, fax programma is het standaard faxprogje dat met of in XP meegeleverd wordt. Ik begrijp nu dat ik met twee modems moet werken wil ik ook kunnen faxen. Staan er dan ook continu poortjes open,of wordt alles ook gefilterd door firewall en virusscanner? Ik wil namelijk continu bereikbaar zijn voor fax! Die dialers, is daar bescherming tegen? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen