Ga naar inhoud

Mozilla...maar welke versie?

anoniem

Aanbevolen berichten

Beste lezers, Ik ben op zoek naar een andere browser. Heb vanmiddag eens wat rondgesurft, en Mozilla lijkt me wel wat. Maar....welke versie kan ik nu het beste nemen? Mozilla 1.4 of Firebird? Kan iemand iets vertellen over de voordelen t.o.v. Internet Explorer 6? Ik vind nl dat het surfen met IE6 zo traag gaat. (Heb geen spyware of virussen op de pc overigens). Ik heb een pentium 4, ADSL light, en gebruik de XP firewall. Vast mijn hartelijke dank voor uw antwoord!
Link naar reactie
Ik heb ook mozilla gebruikt, maar vond het nogal netscape (wat ik rond uit lelijk vind). Geen idee wat de voordelen zijn. Overigens een vraagje: Die xp firewall, die draai je alleen? Die gebruik je om hackers en virussen tegen te houden? Mja, wil niet rude doen, maar is het niet slimmer een échte firewall te gebruiken? Jochem
Link naar reactie
Wat betreft de firewall: Tuurlijk zou ik ook liever een andere en betere firewall hebben. Ik heb zone alarm gebruikt toen ik nog Win 95 had, maar om de een of andere reden draait het niet goed onder XP bij mij. Het gaf destijds nogal wat problemen. Om de een of andere reden wordt mijn systeem er instabiel van, en ik heb geen idee waar het aan ligt. Toen heb ik Zone Alarm er vanaf gehaald, en de firewall van XP maar weer aangezet. Maar vooruit....ik zal de stap nog eens wagen.......!
Link naar reactie
[quote:ed3ac9f09d="Mrs.Birdlover"]Maar....welke versie kan ik nu het beste nemen? Mozilla 1.4 of Firebird?[/quote:ed3ac9f09d] Hangt er vanaf wat je wilt. Mozilla is een volledig programma (browser, mailclient, nieuwslezer, chatclient (irc)) en is daardoor vrij zwaar. Firebird is alleen een browser en is daardoor lichter. [quote:ed3ac9f09d] Kan iemand iets vertellen over de voordelen t.o.v. Internet Explorer 6?[/quote:ed3ac9f09d] Ingebouwde pop-up blocker, niet geintegreed in windows waardoor evt. beveilingsfouten minder ernstig zijn, open-source, betere ondersteuning voor de webstandaarden (oa. CSS 2.0, PNG) Wil je ook nog nadelen weten? Start iets trager op dan IE, omdat het niet geintegreed is in windows en sommige sites worden niet (goed) weergegeven (zijn meestal gemaakt met frontpage).
Link naar reactie
[quote:4d1d80959a="XBL"]Ik heb ook mozilla gebruikt, maar vond het nogal netscape (wat ik rond uit lelijk vind).[/quote:4d1d80959a] Ik heb hem op het modern thema staan wat ik toch niet echt lelijk vind. [quote:4d1d80959a]Start iets trager op dan IE, omdat het niet geintegreed is[/quote:4d1d80959a] Niet als je Mozilla bij het opstarten van de computer in het geheugen laat laden, dan start hij zelfs sneller op (bij mij dan). Verder nog handige dingen: ik roep altijd het tabbed browsing. Is vooral handig als je met meerdere pagina's tegelijk surft. Als je op ctrl+ t drukt krijg je een of meerdere tabbladen in een browservenster; erg makkelijk.
Link naar reactie
[quote:fe07dffb98="honeymaker"]Verder nog handige dingen: ik roep altijd het tabbed browsing. Is vooral handig als je met meerdere pagina's tegelijk surft. Als je op ctrl+ t drukt krijg je een of meerdere tabbladen in een browservenster; erg makkelijk.[/quote:fe07dffb98]Tabbed browsing is idd een zegen; vooral als je nieuwe links in 'op de achtergrond' laat openen. Daarnaast is er een karrevracht aan plugins te downloaden, waarmee je je browser in allerlei opzichten bruikbaarder kunt maken. (Mouse Gestures etc.) Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar MozillaFirebird, vooral omdat het wat sneller laadt dan Mozilla en ik de extra functionaliteit van de 2e amper gebruik. Nadeel van Mozilla en afgeleiden is dat ze soms wat moeite hebben met IE specifieke pagina's. Ook moet je de Java Runtime Environment van SUN zelf installeren, anders werkt Java niet. Als je voor de laatste stable Firebird kiest (0.6.1), moet je ook nog een registry patch downloaden om Java aan de praat te krijgen. Hieronder een paar links: [url=http://ftp.mozilla.org/pub/firebird/releases/0.6.1/MozillaFirebird-0.6.1-win32.zip]MozillaFirebird [/url] [url=http://www.java.com/en/download/manual.jsp]Java Runtime Environment[/url] [url=http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=21165]Reg Patch[/url]
Link naar reactie
ik vind die 1.4 toch wel heel erg veel recources opeten hier hoor en dat op een p4 1.9@2.2 met 512 pc2700 ik heb verder alleen de mail en browser ellende geinstalled, maar damned ... Is dat normaal, dat 1.4 zoveel kracht wegvreet? Of vergeet ik gewoon iets ik had hem bijvoorbeeld afgesloten, ook uit de systray ge-exit ... maar spybot liep minimaal 5 x langzamer dan normaal ... kijk ik in mijn taakbeheer staat daar nog steeds mozilla.exe die eventje 97 % resources opeet... Na het beeindigen daarvan liep alles weer normaal .... Is daar oplossing voor?
Link naar reactie
Als je meer naar IE neigt kun je wellicht ook nog K-meleon proberen. Dezelfde Gecko rendering engine als Mozilla, maar volgens mij nòg minder rescource intensief dan MozillaFirebird en geen XUL interface, maar meer IE-like: http://kmeleon.sourceforge.net/ By the way, de reden dat IE zo weinig rescources lijkt te gebruiken, komt omdat ie een behoorlijk stuk Explorer code gebruikt. Da's dus niet helemaal een eerlijke vergelijking.
Link naar reactie
ik vergelijk ook helemaal niet uit een wetenschappelijke hoek oid ... Ik vergelijk wat hier gewoon fijn draait :p En das tot nu toe CB ... Maar ik ga die K-meleon eens proberen ... De interface boeit me nooit zoveel eigenlijk, maar als ik zie dat met Firebird en mozilla minimaal de helft van mijn bezochte sites minimaal de helft langzamer op beeld komen dan bij CB ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...