anoniem Geplaatst: 5 augustus 2003 Delen Geplaatst: 5 augustus 2003 heeft iemand anders in regio Rotterdam problemen met een trage KAZAAlite verbinding? downloaden van bijna alles gaat rond de 1 tot 3 kb/sec. heb een zonnet ADSL lite verbinding. de firewall heb ik probeerd op verschillende poorten te zetten (standaard stond deze op 1214). de supernodes heb ik ook aan zitten plukken door de dichtstbijzijnde en snelste in te stellen als standaard SN. overal hoor ik verhalen van 20 / 40 / zelfs 100 kb/sec download snelheden. ik weet dat ADSL lite geen supersnelle verbinding is maar toch....1 tot 3 kb/sec is een beetje belachelijk! op de kazaa forum kom ik niet veel verder qua info. hebben jullie (adsl-lite zonnetters rond r'dam) ervaring met het verbeteren van de download snelheid??? (diegenen met principieele bezwaar tegen kazaa - ik wil geen open discussie beginnen over muziek gratis downloaden - alsjeblieft niet reageren tenzij je kunt helpen) groetjes, david Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2003 Heb je KaZaa Lite (oftewel K++). Daarbij heb je SpeedUp. Dat scheel enorm! SpeedUp zoekt steeds naar pc's die ook het bestand delen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2003 je bent ook afhankelijk van de snelheid van de pc's waar je vanaf download met Kazzaa. bv een pc geeft kazaa een bandwidth van 10Kb, en de file wordt door 100 mensen tegelijk gedownwed, dus de pc zal de snelheid verdelen. Met adsl lite heb je 256 dus de max snelheid voro download is dan pakweg 25kb. Iemand die 100Kb haalt zal dan een ADSL abo moeten hebben van 1024. Dus als je hogere snelheden wilt zal je je abo moeten wijzigen. er zijn zelf ook turbo versie's en het kost meer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2003 nopes ik heb hiero in capelle met K++ 2.41 nog steeds gewoon max down Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2003 [quote:6c89f46308="FoXiERotjEknoR"]nopes ik heb hiero in capelle met K++ 2.41 nog steeds gewoon max down[/quote:6c89f46308] Het lijkt er dus op dat de instellingen op je pc de bottleneck zijn of de files die je wilt downen pc's zityten die een zeer beperkte bandbreedte hebben. Wat is je overall downlaod speed (dus geen kazaa) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2003 bedankt voor jullie berichten tot nu toe. ik zal speed-up proberen te vinden (zit niet standaard in K++2.4.1.) Bosje: hierbij de gegevens zojuist verkregen via www.speedtest.nl mbt mijn verbindingssnelheden: Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Thu Aug 7 2003 om 00:51:20 UTC+0200) Download : 23.5 KByte/sec Upload : 6.0 KByte/sec Connection : 221.0 Conn/min Ping test Nederland : 144.0 ms Zegt het je wat?? gr., david Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2003 das voor de lichtste verbinding een gewone down en up, alhoewel het wel wat hoger had gekunt ... sjah tis armoe ... 8) in het gunstigste geval kun je dit halen, even voorbijgegaan aan overhead verliesjes ... 256 / 8 = 32 64 / 8 = 8 probeer anders je instellingen eens te tweaken dmv tcp/ip optimizers. daar moet je nog wel wat mee kunnen winnen, maar verw8 niet boven de 28 down uit te komen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2003 [quote:856717d664="FoXiERotjEknoR"]maar verw8 niet boven de 28 down uit te komen.[/quote:856717d664] Oh, dan zit ik toch best goed met mijn 27,8 down bij Planet ADSL Lite!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2003 eens met Foxi normalel down ook eens het had wat hoger gekund. Zou het nu zoeken in de instellingen van Kazza zelf. Download de lite versie (geen spyware) 2.41 dacht ik en check de instellingen. Als test zou ik een mp3 of zo downen (gok op eentje die niet zo gewild is) waarvan de server een hele hoge bandbreedte heeft en en het liedje op meerdere pc's staat (je ziet dan een +). Wat krijg je dan ?? Succes ermee (1 kb komt voor, maar altijd is een beetje gek). Je zou af en toe eentje (al is het gedurende een tijdje) met wel 10 of hoger binnen moeten krijgen. Nog een vraag : draaien erop dat moment nog meer van zulke pgms op je PC ? Zo ja, alleen Kazaa draaien. Ik neem effe aan dat je ADSL maar op 1 PC gebruikt en dat het niet gedeeld is. Indien wel gedeeld, draait op de andere PC dan ook Kazza ?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2003 Gebruikers kunnen in Kazaa hun max. uploadsnelheid instellen. heb 'm zelf ook maar op 10 Kbyte/sec staan. Je moet gewoon een fil;e selecteren die bij meerdere gebruikers staan. gecombineerd haal 60 KByte/s. En inderdaad Speed-Up, die zoekt continu naar meerdere downloadmogelijkheden en dus hogere snelheden. Zet wel je maximale simultane downloads op 10 bijvoorbeeld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2003 heb max. upload speed opnieuw ingesteld en speed-up (MSFK200.exe van "Buddy Programs") ge-installeerd. (speed-up van kazaa werd niet automatisch erbij ge-installeerd zoals dat gebeurde met eerdere versies van kazaa!) Op dit moment haalt kazaa (K++ 2.4.1.) 25-29kbps doordat hij nu van veel meer bronnen tegelijk aan het downloaden is. thanks guys!! David Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen