Ga naar inhoud

Speedtest

Aanbevolen berichten

Hallo! Hier weer een nieuwe puzzel: Op m'n speedtouch 510i zijn via netwerk-kabels aangesloten: een 20 m kabel voor een AMD 2400 en via een korte kabel een AMD 1700 computer. De ADSL verbinding is dus voor beiden verder gelijk. Op Speedtest.nl toont de eerste een downloadsnelheid van 280 kB/sec, de tweede slechts 70 kB/sec. Ik vraag mij af: vanwaar dat grote verschil??? Afgezien van de processorsnelheid is het enige relevante verschil dat ik kan zien dat de 2400 computer een ingebouwde Nvidia ethernet adapter heeft die met "enhanced 32 of 16 bits" werkt, de 1700 niet, hierin zit een 10/100 ethernet PCI kaartje met RTL 8039 chip. Deze weigert op 100 te werken, alleen op 10 of "auto". Kan die "enhanced mode" het 4 voudige verschil verklaren? Wat kan ik doen om ook de tweede computer tegen de 200+ kB/sec te laten downloaden??????????? Ciao, Henk
Link naar reactie
Misschien een kabelbreuk, misschien is de TCP/IP-stack verrot, misschien is de kabel niet goed in de netwerkkaart geplaatst, misschien doe je de tests tegelijkertijd en is de bandbreedte maximaal benut, misschien loopt de 'langzame' kabel langs een stopkontakt terwijl hij niet 'geshield' is, misschien.... Zoals Rynus al zei, kan van alles zijn... Daar kan je geen antwoord op verwachten. Maar het is wel vreemd dat die 8039-kaart niet op 100 Mbps wil draaien. Misschien nieuwe drivers installeren!? Greetz!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...