anoniem Geplaatst: 15 juli 2003 Delen Geplaatst: 15 juli 2003 ik wil voor een voice programma deze poorten openen maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet ik kom wel bij mijn modem pagina. ik heb een alcatel speedtouch 510 ethernet modem. 47624 - Outbound, Initial Connection - TCP 2300 tot 2400 - Inbound/Outbound Session Communications - TCP 2300 tot 2400 - Inbound/Outbound Session Communications - UDP alvast bedankt.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2003 en die speedtouch werkt ook als router en firewall ?? anders zou je die ;ports moeten opengooien in je firewall ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2003 En hoe moet dat dan?? ja het is een router (ip begint met 10.0.0.x) of dat er een firewall inzit weet ik niet. oh ja kan ik die firewall dan niet gewoon uitzetten.(als die erin zit) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2003 In je modem pagina moet je naar Advanced (staat links), en dan kies je NAT Dan krijg je een scherm te zien waar je poorten kan openen, door op new te klikken en dan de gegevens in te voeren... PS: het werkt alleen maar als je een statisch IP-adres hebt, want je moet het ip-nummer doorgeven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2003 dus moet ik de poorten 2300 tot 2400 een voor een invoeren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2003 Inderdaaa! :D Het zijn er wel ERG veel! Weet je dat zeker? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2003 Sommige programma's hebben een bepaald bereik van poorten nodig (zoals jouw programma dus...) Het is inderdaad gekkenwerk om alle poorten van 2300 t/m 2400 open te zetten, maar als je het programma wilt gebruiken zit er niks anders op... Bij MSN messenger is het nog erger, als je daar videoconversaties wil hebben, moeten alle poorten tussen ongeveer 5000 en ongeveer 16000 (!) open staan... Bij sommige modems kun je idd een bereik aangeven van welke poorten je open wilt zetten, maar bij deze helaas niet... :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2003 F*** DA** S*** (sorry voor die woorden) dat word dus een hele klus thanks anyway. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2003 Trouwens kan ik geen ander ip adress krijgen dan die 10.0.0.x ik wil mijnj egen ip terug want misschien is dat het probleem wel en hoe moet dat dan want ik heb geen idee waar ik moet kijken op de modem pagina. o en kunnen jullie mij dan ook vertellen hoe ik die firewall uit die modem krijg( ik denk dat die er in zit) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen