anoniem Geplaatst: 11 juli 2003 Delen Geplaatst: 11 juli 2003 Wat is beter , sneller, betrouwbaarder? Kabel of ADSL? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2003 Kabel: -Je kunt er hogere snelheden mee krijgen dan met ADSL.Maar let op: Als er veel mensen bij je in de buurt kabel gebuiken: TRAAG ADSL: -De snelheden zijn stabiel, het maakt niet uit (of bijna niets) hoeveel mensen er bij jouw in de buurt ADSL gebuiken op dat moment. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2003 moelijk te zeggen. Wat wil je? af en toe wat downloaden en online spel spelen? neem ADSL lite of Kabel breedband ADSL lite is 25Kb/sec. Sommige breedband aansluitingen over de kabel starten al op 40Kb/sec oftewel 400 kbits/sec Hier in Noordwijk betaal ik 30euro voor adsl lite terwijl je via de kabel voor dezelfde prijs meer bandbreedte hebt. Over betrouwbaarheid kan ik weinig zeggen. Ik ben er nog nooit afgegooid sinds ik ADSL heb. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2003 lol, snel antwoord op dit forum, goeie service :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2003 Heb zelf kabel, het zgn "broadband premium" van Casema; haal altijd 800 Kbits/s :D Moet toegeven dat er laatste tijd wat vaker storingen zijn geweest, lag je er weer een half uurtje uit ofzo, denk dat men met werkzaamheden bezig is maar waarschuwen hiervoor homaar... Helpdesk moet je ook niet nodig hebben, blijft een ramp om te pakken te krijgen en lossen doorgaans niet je probleem op, kunnen zij misschien ook weer niets aan doen als men "in het veld" zijn gang maar gaat zonder dat de helpdesk iets ervan weet. De verbinding op zich ben ik best tevreden over, de problemen die vroeger ontstonden met de piekuren heb ik geen last van. Zoek maar eens rond op dit forum naar belevenissen met andere kabelaars. Ik zou je willen aanraden gewoon de scherpste aanbieding te nemen, maakt niet uit wat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2003 Ligt er aan in welke streek je woont. In veel delen zijn is alleen kabel beshcikbar of ADSL. Kabel of ADSL zijn niet de enige snelle verbindingen hoor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2003 Noch een voordeel van ADSL, je kunt kiezen uit providers, wat qua prijs en service veel kan uitmaken. w8op een goede actie en pak je voordeel. Bij kabel kan dat niet. En idd kabel kan snel zijn maar vaak ook traag, je snelheid is instabiel wat niet is bij ADSl Oja let op bij ADSL Lite: vaak zit er een download limiet asan, zoals ik bij Hetnet, 750 MB :cry: :cry: :x :-? :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2003 Ik heb een FUP (Fair Use Policy). Ik heb geen limiet, zolang de verbinding maar *fair* wordt gebruikt. :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2003 [quote:4152b168f8="windowsXP-PRO"]Sommige breedband aansluitingen over de kabel starten al op 40Kb/sec oftewel 400 kbits/sec [/quote:4152b168f8] Hmm.. volgens mij is ut nog altijd 40 KiloBytes * 8 = 320 KiloBits (lekkah boeie :D) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2003 Op [url]www.speedtest.nl[/url] kan je zien hoe de diverse aanbieders van zowel kabel als adsl in jouw postcodegebied presteren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2003 En je eigen speed kan je ookmeten (up & down) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2003 Ik ben hier erg tevreden over de kabel verbinding van @home. (360 down, 17 up. STABIEL!) Ik woon in een dorp van +/- 1700 inwoners. Een vriend van mij die midden in het dorp woont, waar in een buurt van een huis of 100 waar denk ik bijna 1/4 kabel heeft, haalt dezelfde snelheden als ik (woon in het buitengebied) duz, vanaf welk moment kabel langzaam word weet ik zo ook niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2003 Over het algemeen hoem meer mensen op kabel (op 1 centrale), hoe langzamer hij gaat. Ik denk dat jou snelheid stabiel is omdat jij "Lite" hebt, en kabel meestal wel minimaal dat haalt. Als je het gewine abo hebt dan merk je denk ik meer verschil. kheb zelf ADSL lite Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2003 Heb het breedband abbo van @home. Deze moet volgens de site van @home 2mbit, daar gaat ie duz makkelijk overheen. (duz niet het lite abbo :wink: ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2003 Ik heb Chello @ Hilversum. Dit netwerk is ook vrij stabiel. In de 2,5 jaar dat ik het heb, ben ik in totaal 5 dagen offline geweest in verschillende tijden. Vind ik wel acceptabel, behalve op het moment dat het gebeurt :wink: Mijn upload zit meestal rond de 14 Kb/s en down kan oplopen tot 500 Kb/s. Meestal is dit echter 250-300. Ook chello heeft een Fair Use Policy, maar als ik kijk wat ik per dag/week/maand download en upload (Kazaa, streaming radio, e.d.) letten ze hier dus nooit op. Limiet staat op 1 Gb per maand, maar daar zit ik met 1 a 2 dagen al overheen... :o Groetjes, Christian. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2003 [quote:eace47492a="cdoens"]...Limiet staat op 1 Gb per maand, maar daar zit ik met 1 a 2 dagen al overheen... :o [/quote:eace47492a] Ik heb een limiet van 750 MB :( :( :( . Das ADSL lite van hETNET, ik ben er vaak snel overheen maawr moet wel 0.50 euro dokken voor elke 100 mb doie ik over het limiet heen ga :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2003 [quote:fc5adef631="Alexander Online"] Ik heb een limiet van 750 MB :( :( :( . Das ADSL lite van hETNET, ik ben er vaak snel overheen maawr moet wel 0.50 euro dokken voor elke 100 mb doie ik over het limiet heen ga :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:[/quote:fc5adef631] Als je er snel overheen zit zou ik toch eens de standaard adsl-variant overwegen. Als je toch elke maand moet bijbetalen zal dat niet veel extra kosten en je hebt dan wel een FUp ipv datalimiet en natuurlijk een veel snellere verbinding. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2003 jep, maar kijk ik ben 14 en mn ouders betalen het ADSL en ik wil niet zelf betalen (ik heb ze met veel moeite overgehaald om ADSL te nemen, LITE dan... Basic was te duur :-? ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2003 basic is anders bij planet niet veel duurder Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2003 neem dan gewoon adsl bij HCCNET das even duur on je hebt ook zo'n Fair use policy :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen