anoniem Geplaatst: 28 april 2003 Delen Geplaatst: 28 april 2003 Hallow mensen. Ik las net in een oud onderwerp dat je beter geen combinatie kon nemen van een adsl USB modem en een AMD cpu... is dit waar of valt het allemaal wel een beetje mee? Want ik was van plan om een niew moederbord aan te schaffen met een ADM cpu...en daar dus dat USB modem aan te hangen. Iemand die me wat meer kan vertellen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2003 Geef eens een link naar dat topic, ben wel erg benieuwd :D Maar goed, het is in ieder geval grote onzin, je USB-modem heeft niks met een processor te maken. Gewoon de processor van je keuze kopen dus. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2003 [quote:cd00dcde1a="arny"]Geef eens een link naar dat topic, ben wel erg benieuwd :D [/quote:cd00dcde1a] Pff, momentje :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2003 Kan hem niet meer vinden :( :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2003 Ik heb een AMD Athlon 2000+ en (via KPN/Freeler verkregen/gekocht) een ADSL-modem, dat ik via de USB-poort heb aangesloten. Deze combinatie werkt bij mij probleemloos. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2003 Er is wel sprake geweest van een probleem dat USB-modems uitvielen bij een KT7-chipset. zie ook: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=70206[/url] Overigens heb ik inmiddels een andere PC (ook AMD) en dat werkt probleemloos met het USB-modem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2003 ik heb ook een amd en een adsl usb modem, ik had dat al eens gehoord maar volgens mij is het niet meer of minder dan een stomme roddel, die samenhangt met de roddel dat ams machines minder stabiel zijn dan intel macjines, terwijl sommige benchtesten het tegendeel al bewezen hebben en omgekeerd ook, dus niet geloven al die onzin Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2003 Dat usb adsl modems niet met amd cpu's werken is gewoon te kort door de bocht gesteld. Er zijn meldingen dat VIA chipsets problemen kunnen geven met usb modems. 1 of andere knurft maakt daar vervolgens de link met AMD cpu's mee... iets later, et voila --> usb modems en AMD cpu's werkt niet samen. Pff [img:20328c0b75]http://www.smilies.nl/rough/smileydies.gif[/img:20328c0b75] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2003 Moderator, Verwijder dit bericht aub. Postte per ongeluk 2x. Ik dacht verwijder hem zelf wel ff. maar dat kan dus niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2003 Ik heb ook een AMD met ADSL USBmodem, nooit problemen mee gehad, tja idd foeyo als er soms iets misgaat wordt de boel wel 'ns opgeblazen en veralgemeniseerd... jammergenoeg... :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2003 Okey, onzin dus! :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2003 nah het gaat idd om de chipsets en dan vooral de kt7 setjes op zich zal er geen hek van de dam zijn, maar stel dat je nu voor de keuze van aankoop staat dan zou ik er wel rekening mee houden... bijvoorbeeld dan maar voor de ethernet variant gaan, kleven mi alleen maar voordelen aan. 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2003 Hmm ik heb een ABIT KT7A en nope probs... mijn mobo is wel een ouwetje, 2 jaar, maar toch... ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2003 Mocht iemand er nog interesse in hebben. Waarschijnlijk bedoelde nook de volgende link: http://www3.hccnet.nl/info/adsl/index.cfm?id=177#5 Zelf heb ik geen AMD, maar wel een VIA-chipset, dus toendertijd toch maar een ethernet-modem genomen (just in case). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2003 PS wrote:[quote:b083828afc]Er is wel sprake geweest van een probleem dat USB-modems uitvielen bij een KT7-chipset. zie ook: ...[/quote:b083828afc]Ik heb dat probleem ook gehad, maar dat was niet een specifiek USBmodem gebonden probleem... het mobo knalde na een zo'n 20 min. de USBpoorten uit, dat was een kwestie van iets enablen in het BIOS... Ik neem aan dat dat met de nieuwe mobo's niet meer aan de orde is... Ik geloof dat ik het na m'n BIOSupgrade het ook niet meer heb hoeven te enablen... ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2003 Ok, bedankt allemaal :) Gister een ECS (elitegroup) K7S5A mobo gekocht met een 2100+ AMD, komt wel goed mag ik hopen :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen