anoniem Geplaatst: 15 april 2003 Delen Geplaatst: 15 april 2003 Kent iemand Webalizer? en dan specifiek van de gebruikte termen in het ding? Mijn webhost heeft Webalizer op de server geinstalleerd, waarmee allerhande statistieken te bekijken zijn. Alleen begrijp ik sommige gebruikte termen niet goed en ben van degene die ik denk te begrijpen absoluut niet zeker. Ik kom steeds tegen: Hits, Files, Pages, Visits, Sites en Kbytes Kbytes zal wel het totaal aantal data zijn wat er van de server is gedownload Files zal wel iets zeggen over het aantal bestanden dat is gedownload (htm, jpg, gif, php) Pages zijn misschien het aantal htm(l) bestanden dat is bekeken? Visits is het aantal bezoekers? En dan hebben we nog de hits en de sites, geen idee wat dat is. Kan iemand bevestigen, corrigeren, vertellen wat deze termen inhouden? Het lijkt me namelijk wel erg interessant om de statistieken te bekijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2003 hits, zijn het aantal keren dat er een bepaalde pagina of website is aangeklikt, dit is iets of wat verschillend van de visitors, omdat bv er komt iemand op je site, kijkt eens rond en gaat dan terug naar je index (home of iets dergelijks), dan heb je twee hits van deze ip, maar als bv diezelfde ip twee keer op je index komt binnen de bv drie min zal houd de teller er rekening mee dat dit dezelfde bezoeker was, dus een bezoeker maar toch twee hits. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2003 Hits - aantal malen dat er iets is opgevraagd Files - aantal bestanden wat is opgevraagd Pages - opgevraagde html bestanden Visits - aantal bezoeken, twee keer bezoek van dezelfde klant telt mee Sites - aantal bezoekers (ip's) Kbytes - totaal verstouwde bandbreedte Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2003 [quote:d885db43cb="gerben"]Hits - aantal malen dat er iets is opgevraagd Files - aantal bestanden wat is opgevraagd Pages - opgevraagde html bestanden Visits - aantal bezoeken, twee keer bezoek van dezelfde klant telt mee Sites - aantal bezoekers (ip's) Kbytes - totaal verstouwde bandbreedte[/quote:d885db43cb] Kijk dat is precies wat ik zoek :) Ehhh een vraagje en een bevestiging: Hits - aantal malen dat er iets is opgevraagd Files - aantal bestanden wat is opgevraagd Wat is het verschil tussen deze twee? Visits - aantal bezoeken, twee keer bezoek van dezelfde klant telt mee Sites - aantal bezoekers (ip's) Zegt allebei iets over de bezoekers, alleen de bij de tweede telt dubbel bezoek op dezelfde dag niet mee neem ik aan (?) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen