anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Delen Geplaatst: 4 april 2003 Ik heb een PHP script op mijn site (UNIX) gedraaid. Dit script heeft een map gemaakt waar ik geen toegang tot heb. Dit script wil ik nu verwijderen, maar ik krijg die ene beveiligde map niet weg. Als ik de map wil openen dan krijg ik de melding: "550: Permission denied". Hieronder staat de map waar het om gaat. De ene map kan ik wel verwijderen en de andere niet. [code:1:2a6b69a63a]drwxr-xr-x 2 733 users 6 Apr 4 12:11 deze map kan ik wel verwijderen drwxrwx--- 2 15 11 46 Mar 31 13:42 deze map kan ik niet verwijderen[/code:1:2a6b69a63a] Hoe kom ik nou van die map af? Ik gebruik WS_FTP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2003 Gerede kans dat er een verborgen bestand in staat. Stel je ftp client zo in, dat ie die laat zien, en probeer het dan nog eens. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2003 Als jij niet inlogd onder de naam van de beheerder van die map kan je deze niet verwijderen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2003 Nee, er is geen verborgen bestand zoals bijv. .htaccess. Ik ben ingelogd als administrator, dus je zou zeggen dat ik toegang tot die zooi zou moeten hebben. Niet dus. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2003 Er zit verschil in een siteadmin en server admin. Alleen de serveradmin kan dit verwijderen. Je moet dan wel root acces hebben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2003 Nee, ik ben siteadmin. Maar die site is gehost en ik kan toch slecht voor ieder dingetje, als er weer eens zo'n map word gemaakt, de helpdesk van de hosting-provider gaan bellen? Kan het niet door een ander PHP scriptje worden verwijderd. Want als er een script is dat het heeft gemaakt, dan moet er toch ook een zijn die het weer kan verwijderen? Of niet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2003 --------------------------- Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2003 Het wil wel eens voorkomen dat bepaalde rechten aan root toegekend worden ipv. de gebruiker. Meestal bij bepaalde site beheer scripts. In dat geval zit er toch weinig anders op dan de beheerder aan te schrijven. Heb je telnet toegang? Kijk dan eens wie de eigenaar van de dir is (bijvoorbeeld: ls -la). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen