anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Delen Geplaatst: 21 februari 2003 hallo Als ik mijn pc een vaste ip geef kan ik niet meer internetten. hoe komt dat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 klinkt vrij logisch , wat voor een internet verbinding heb je ?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 ADSL Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 werkt dus met dynamische adressen , wordt toegekend door je provider. waarom wil je een vast adres ?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 De meeste internetproviders delen aan particulieren zelf een IP-adres uit. Dat wil zeggen dat je niet zelf een vast IP-adres in kan vullen. De meeste ADSL-providers delen wel een vast IP-adres uit, maar het blijft afkomstig van de provider. De provider koopt namelijk een reeks IP-adressen bij de IANA, de wereldwijde organisatie die verantwoordelijk is voor de registratie van IP-adressen. Het adres wat de gebruiker krijgt is dus eigendom van de provider. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 als ik de poorten van mijn router wil openen vraagt die ip adress. Als je automatische ip doet verandert doe ip toch. Daarom wil ik een vaste ip. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2003 Poorten openen in je router kan onafhankelijk van je IP-adres op internet. Als daar je IP varandert staat de poort in je router nog steeds open. Welke provider heb je? De meeste ADSL-providers delen een vast IP-adres uit. Als je PC zelf een dynamisch IP-adres heeft, kun je inderdaad problemen krijgen. Je kan je PC gewoon een vast IP-adres geven in de range die jij op je netwerk gebruikt. Meestal is dat een adres dat begint met 192.168. Doe maar eens winipcfg (windows 9x) of ipconfig (Windows NT/2000/XP) en je ziet het IP-adres wat jouw PC op dat moment heeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2003 ik heb adsl fast van Speedlinq http://www.speedlinq.nl/formulieren/speedlinq_menu/tarieven.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2003 [img]C:\Documents and Settings\Muhammet Tokgoz\Bureaublad\info[/img] waarpm kan er geen afbeelding bij Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2003 Die afbeelding moet je eerst uploaden naar je webspace. En wat die IP nummers betreft: je haalt 2 dingen door elkaar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2003 wat haal ik doorelkaar belg Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2003 Ja...Praten we nu ovet het IP van de Router (internet zijde) of het IP van de PC (lokaal IP).........??? Zit die pc rechtstreeks aan het ADSL Modem? Is het de enige pc? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2003 ip van mijn pc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2003 ip van mijn pc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2003 Je pc een vast ip geven is geen probleem, maar dan moet je bij default gateway en DNs servers wel de juiste adressen invullen. Bij default gateway hoort het interne ip adres van je router opgeven, en bij DNS de adressen van je internet provider. Heb je maar 1 pc dan zie ik zo geen noodzaak voor een vast ip op je pc. Je kunt beter de router via DHCP de adressering laten verzorgen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2003 je kan niet Internetten, kun je wel een server op Inet pingen ? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen